۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۹۰۷۴۴
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي:

اعتكاف يكي از رويش هاي انقلاب است

توليت آستان قدس رضوي، اعتكافر را يكي از رويش هاي انقلاب دانست و گفت: اعتكاف زمينه خوبی براي ظرفيت سازي عبد در مقابل پروردگار است.
رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام و المسلمين سید ابراهیم رئيسي توليت آستان قدس رضوي شامگاه دوشنبه در مراسمي كه به مناسبت شب ميلاد امام علي(ع)در مسجد حوري تهران برگزار شد با اشاره به اینکه نسبت به امام علی(ع) همه ما باید معرفت پیدا کنیم و این معرفت را خداوند متعال به همه انسان‌ها داده است، اظهار کرد: همه انسان‌ها با توجه به ابزار شناختی که خداوند به آن‌ها داده است می‌توانند خدا، پیامبر و امام علی را بشناسند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند هر انسانی بعد از نماز خود باید از خداوند متعال مدال افتخار خود را بگیرد. خدا به همه انسان‌ها توفیق شناخت خود و خلیفه‌اش بر روی زمین را داده است و این معرفت از دو بعد احساسی و تعقلی امکان پذیر است. در بعد احساسی برای نمونه می‌توان به افرادی که دین اسلام را قبول ندارند اما به امیر مومنان ارادت دارند اشاره کرد. این افراد در تحقیقات خود در ابعاد مختلف اعم از عدالت، مردمداری ، سخن و به طور کلی در همه عرصه‌های انسانی الگوی واقعی را علی‌ابن ابیطالب دیده اند.

تولیت استان قدس رضوی یادآورد شد: بعد دیگر معرفت بعد تعقلی است یعنی تمام جلوه یک انسان باید سرشار از محبت باشد. از این روز پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت علی
(ع) فرمودند ای علی کسی که در قلبش تو را دوست داشته باشد به مانند آن است که یک سوم قرآن را ختم کرده است. همچنان که اگر زبان‌ش تو را یاری کند و اعضا و جوارحش نیز تو را همراهی نماید و به طور کلی عشق تو در وجودش جلوه داشته باشد به مثابه آن است که کل قرآن را ختم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: پیروی کردن یا شکل دادن به یک جامعه بر اساس آموزه‌های امام علی
(ع) بسیار مهم و کلیدی است. شخصیت امام علی(ع) در جایگاهی است که ما با درک خود نمی‌توانیم آن را بشناسیم. ما باید در سیره اجتماعی خود همیشه از امیر مومنان پیروی کنیم. همانگونه که امام راحل نیز حکومت جمهوری اسلامی ایران را بر اساس حکومت امام علی(ع) و اندیشه ایشان برقرار کرد.

وی افزود: توجه کردن به سیره امام علی و آموزه‌های ایشان بسیار تاثیرگذار است. در ایام اعتکاف یک زمینه خوب برای ظرفیت سازی عبد در مقابل پروردگار به وجود می‌اید. در واقع هر کسی است که بندگی خود را انجام دهد و از سایر قیود خود را آزاد بداند و اعتکاف یکی از همین جلوه‌هایی است که به برکت انقلاب اسلامی به این زمینه رویش پیدا کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: امروز امواج بسیاری، افکار، اخلاق و زندگی انسان‌ها را تهدید می کند و انسان چنانچه بخواهد خود و جامعه را حفظ کند باید پیرو کسی باشد که در عبودیت، مردمداری، مبارزه با ظلم و فساد سرآمد باشد، دریای امام علی
(ع)جامعه انسانی را سیراب می‌کند. از این روز باید از خداوند متعال بخواهیم به ما توفیق پیروی از او را بدهد./۸۱۶/ 202/ص

ارسال نظرات