۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۹۰۳۰۱
استاد حوزه علمیه:

افزایش آگاهی های مردم نسبت به مسائل کشور از ضروریات است

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که روحانیان در مراسم اعتکاف مسائل مورد نیاز کشور را به مردم بیان کنند، گفت: افزایش آکاهی های مردم نسبت به مسائل کشور از ضروریات است.
حجت الاسلام عسگری

حجت الاسلام اصغر عسگری استاد حوزه و دانشگاه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان در رابطه با اهمیت اعتکاف در کشور، گفت: اعتکاف یک عبادت بالایی در دین اسلام بوده که ثواب هایی را همچون یک سال حج یا روزه در پی دارد.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که اعتکاف فرصتی برای خلوت با خدا است، اظهار داشت: خلوت کردن با خدا و راز و نیاز از ثمرات خوب مراسم اعتکاف بوده که افراد با رفتن به مساجد و دوری از دنیا می توانند با خدای خود راز و نیاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: تفکر و اندیشیدن نسبت به گذشته و برنامه های آینده می تواند از فواید خوب اعتکاف باشد زیرا فردی که در مراسم اعتکاف شرکت می کند، افزون بر این که با خدا راز و نیاز می کند، می تواند نسبت به برنامه آینده خود هم تفکر کرده تا یک برنامه خدایی را برای خود، برنامه ریزی کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که پیامبر اکرم سالی ده روز در مسجد معتکف می شدند، تصریح کرد: حضور جوانان در اعتکاف می تواند برای ادامه زندگی و تصمیم های آن ها موثر باشد زیرا اعتکاف بهترین مکانی بوده که جوان  بتواند با تفکر و برنامه ریزی زندگی خود را برنامه ریزی کند.

وی اظهار داشت: استغفار کردن نسبت به گذشته را مردم در اعتکاف فراموش نکنند و سعی کنند در اعتکاف، از خدا بخواهند که گناهان آن ها را بخشیده و در ادامه زندگی، آن ها را کمک کند تا از راه خدا دور نشوند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که روحانیان در مراسم اعتکاف مسائل مورد نیاز کشور را به مردم بیان کنند، گفت: افزایش آکاهی های مردم نسبت به مسائل کشور از ضروریات است.

وی بیان داشت: روحانیان سعی کنند برای مراسم اعتکاف در مساجد برای مردم برنامه ریزی دقیق علمی و معنوی تنظیم و خود را با مردم مأنوس کنند.

وی در پایان با بیان این که اعتکاف محل عبادت و خلوت کردن با خدا است، گفت: جوانان در مراسم اعتکاف، خود را سرگرم گوشی همراه یا تبلت نکنند و سعی کنند در این سه روز خود را از دنیا جدا کرده و به فکر گذشته خود و راز و نیاز با خدا باشند./303/9707/ب1

ارسال نظرات