۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۴۸۹۸۸۴
برای دومین سال و در مسجد وکیل؛

اعتکاف طلبگی در کرمان برگزار می شود

حجت الاسلام مومنی با اشاره به این که برای دومین مرتبه در کرمان اعتکاف طلبگی برگزار می شود، گفت: اعتکاف طلبگی با برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه کرمان در مسجد وکیل و با حضور طلاب سطح یک برگزار می شود.
اعتکاف

حجت الاسلام احمد مومنی معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان این که برای دومین مرتبه در کرمان، اعتکاف طلبگی برگزار می شود، گفت: اعتکاف طلبگی با برنامه ریزی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه در مسجد وکیل با حضور طلاب سطح یک شهرستان کرمان برگزار می شود.

وی افزود: اعتکاف طلبگی که در کرمان برگزار می شود، ویژه طلاب سطح یک شهر کرمان از حوزه های علمیه ابراهیمیه، محمودیه و صالحیه است.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که برنامه اعتکافی که در مسجد وکیل برگزار می شود، مخصوص طلاب است، ابراز داشت: طلابی که هنوز در مرحله تبلیغ وارد نشده اند و تجربه ای را در کار تبلیغی ندارند، تصمیم بر این شده که از این طلاب دعوت به عمل بیاید تا در اعتکاف طلبگی شرکت کنند.

وی بیان داشت: در اعتکاف طلبگی از پایه های اول تا سوم پذیرش به عمل می آید و در صورت نیامدن این پایه ها، از پایه های بالا در برنامه معنوی اعتکاف ثبت نام به عمل می آید تا بتوانند در این اعتکاف شرکت کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمان با اشاره به این که خلوت و انس با خدا از ثمرات اعتکاف بوده، ابراز داشت: یکی از فایده های خوب اعتکاف این است که افراد با حضور خود در مساجد می توانند با خدای خود خلوت کرده تا بتوانند بندگی خود را نسبت به خدا بالاتر ببرند.

وی اظهار داشت: برنامه های مذهبی همچون مناجات خوانی از سوی مداحان و برنامه های قرآنی از برنامه هایی بوده که در این مراسم انجام می شود تا طلاب بتوانند در این سه روز انس خود را به خدا بیشتر کنند.

حجت الاسلام مومنی با توجه به این که از اساتید اخلاقی همچون استاد وطن خواه و پهلوانی در این مراسم برای اعتکاف و ایراد سخنرانی دعوت به عمل آمده، اظهار داشت: حضور دائمی اساتید حوزه علمیه کرمان در کنار طلاب از کارهای خوب این اعتکاف بوده که طلاب بتوانند در مسائل فراوان با اساتید خود، مشورت بگیرند.

وی ادامه داد: حلقه های معرفتی و عقیدتی با حضور اساتید مجرب حوزه علمیه  کرمان همچون استادان شیخ بهایی، افاضاتی، حائری، صادقی و حاجی آبادی برگزار می شود تا طلاب بتوانند از این اساتید مجرب استفاده کنند.

حجت الاسلام مومنی در پایان با توجه به این که طلاب در این سه روز می توانند خود را از جهت علمی و معنوی به درجات بالا برسانند، گفت: کارگاه انس با قرآن از سوی استاد حمیدی در روز 13 رجب همزمان با ولادت با سعادت امام علی(ع) برای طلاب برگزار می شود./302/9707/ب1

ارسال نظرات