۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۴۸۹۷۲۰
امام جمعه موقت كاشان:

حضور در انتخابات ادامه راه شهدا است

امام جمعه موقت كاشان بر ادامه راه شهدا تأكيد كرد و گفت: يكي از راه هاي ادامه راه شهدا، حضور در انتخابات است.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار چهارشنبه شب در ديدار اعضاي پايگاه بسيج ملامحسن فيض كاشاني مسجد آيت الله رضوي با خانواده شهيد عليرضا مشيري، اصل برگزاري انتخابات در هر كشوري را مهم دانست و افزود: انتخابات در جمهوري اسلامي ايران به دليل ماهيت ديني و انقلابي نظام و موقعيت و شرايط حساس ايران در سطح جهان از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي از انتخابات در جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك حماسه و حركت بسيار مهم و سرنوشت در مسير انقلاب نام برد و با اشاره به اينكه حضور در انتخابات بايد آگاهانه و با شناخت باشد، افزود: اميرمؤمنان(ع) مي فرمايد، هيچ حركتي نيست مگر اينكه در آن حركت نياز به شناخت است، بنابراين انسان براي هر كاري كه مي خواهد انجام دهد بايد با شناخت و با آگاهي باشد.

حجت الاسلام اسلامي تبار با تأكيد بر حضور آگاهانه در انتخابات، اظهار داشت: حضور مردم در صحنه انتخابات بيانگر درك بالا، شعور سياسي و نشانه مسؤوليت مردم در قبال امور جامعه است و حضور در انتخابات نشانه احساس مسؤوليت و درك بالا و شعور سياسي است.

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه حضور حداكثري مردم در انتخابات سبب تقويت نظام و دولت و عقب نشيني دشمن است، خاطرنشان كرد: اگر حضور مردم در انتخابات كمرنگ باشد دشمن به تصور دلسرد بودن مردم به نظام فشارهاي خود را به نظام مضاعف خواهد كرد و به دنبال گرفتن امتياز خواهد بود، اما حضور همگاني مردم در صحنه انتخابات سبب عقب نشيني دشمن خواهد شد.

وي افزود: در انتخابات ضامن عملكرد افرادي كه رأي خواهند آورد نخواهيم بود، بنابراين بايد در انتخابات آگاهانه و بدون خط و خط بازي و حزب گرايي شركت كنيم و  اصلح را انتخاب كنيم.

حجت الاسلام اسلامي تبار با تأكيد بر اينكه شركت در انتخابات در نظام اسلامي ضمن اينكه حق است، تكليف است، گفت: اجباري براي حضور در انتخابات نيست و اين حق افراد است كه بخواهند در انتخابات شركت داشته باشند و يا نداشته باشند، اما به دليل اينكه حضور در انتخابات سبب تقويت نظام ديني است، حضور در انتخابات با وجود اينكه حق است تكليف هم هست.

به گفته وي، تفاوت انتخابات در جمهوري اسلامي ايران با ساير كشورها در اين است كه انتخابات ضمن اينكه حق است، تكليف و واجب است و نمي توان به هيچ بهانه اي از حضور در انتخابات خودداري كرد.

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اين فرمايش امام خميني(ره) كه حفظ نظام امروز شرعا واجب است و از نماز هم واجب تر است، گفت: شكست نظام برابر با ريشه كن شدن دين و نماز است، بنابر اين همانگونه كه امام راحل فرمود، حفظ نظام از نماز هم واجب تر است.

حجت الاسلام اسلامي تبار بر ادامه راه شهدا تأكيد كرد و اظهار داشت: يكي از راه هاي ادامه راه شهدا، حضور در انتخابات است.

وي حضور در انتخابات را مصداق يك عمل صالح دانست و بیان كرد: يكي از نمونه ها و مصاديق عمل صالح، شركت در انتخابات است چرا كه شركت در انتخابات سبب تقويت نظام ديني و انقلاب است و عبادات محسوب مي شود.

به گفته وي، امروز حضور در انتخابات مبارزه  با دشمن است و اصل حضور در انتخابات نمادي از مبارزه با دشمن است.

امام جمعه موقت كاشان در ادامه كدهاي امام خميني(ره) براي حضور در انتخابات را چراغ راه ما در انتخابات دانست و عنوان كرد: براي اينكه در مسير انقلاب راه را اشتباه نرويم يكي از كدهاي امام راحل اين است كه هر كاري را كه دشمن دوست دارد بر خلاف آن عمل كنيم.

به گفته وي، اگر دشمن به دنبال تفرقه باشد بايد وحدت و انسجام داشته باشيم، اگر دشمن به دنبال تضعيف ولايت فقيه است بايد ولايت فقيه را تقويت كنيم، اگر دشمن به دنبال  كمرنگ كردن انتخابات است، بايد با حضور همگاني خود در انتخابات دشمن را مأيوس كنيم و هر جايي را كه دشمن بمباران كرد ما بايد از آنجا حمايت كنيم.

امام جمعه موقت كاشان گفت: امروز كه ولايت فقيه، شوراي نگهبان، سپاه، روحانيت، وحدت و اقتصاد كه زير بمباران و هجمه دشمن قرار دارد، بايد از آنها حمايت كرد و هر كاري را كه دشمن علاقه دارد بر خلاف آن عمل كنيم.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: دشمن از هر نامزد انتخاباتي كه ترس و واهمه دارد بايد به او رأي داد و از هر نامزد انتخاباتي كه حمايت مي‌كند به او راي ندهيم، اين قانون كلي حضور در عرصه انتخابات و در مسير انقلاب است.

وي افزود: هر كس در تقويت نظام نقش داشته باشد نام او در ليست افرادي است كه در برپايي حكومت امام زمان(عج) نقش دارد و هر كس به دنبال تضعيف نظام اسلامي باشد نام او در ليست افرادي است كه به حكومت امام زمان(عج) ضربه وارد كرده است، چرا اين نظام با مديريت امام عصر تأسيس شده است و امام عصر هم نظام را در برابر همه توطئه هاي دشمن كه هر يك از اين توطئه ها مي توانست كشوري را نابود كند، حفظ كرده است.

لازم به ذكر است، پايگاه بسيج ملامحسن فيض كاشاني مسجد آيت الله رضوي كاشاني 72 شهيد را در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تقديم اسلام و نظام جمهوري اسلامي ايران كرده است و اعضاي اين پايگاه بسيج به همراه حجت الاسلام اسلامي تبار امام جمعه موقت كاشان هر هفته چهارشنبه شب به ديدار يكي از خانواده شهداي محدوده اين پايگاه مي روند./1307/
202/ب2

ارسال نظرات