۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۸۸۸۰۴

حرم رضوی در شب میلاد امام باقر غرق نور و شادمانی شد

مراسم شب میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت؛ امام محمدباقر(ع) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برگزار شد.
 شب میلاد امام باقر در حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شب میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت جمعیت کثیری از جای جای جهان اسلام از ساعات ابتدایی شب برای عرض تبریک به ساحت قدسی حضرت ثامن الحجج(ع) در حرم مطهر رضوی گردهم آمده بودند.

صحن و سرای حریم ملکوتی امام هشتم سرتاسر چراغانی و آذین بندی شده و از هر گوشه ای صدای مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان به گوش می رسید.

مراسم شب ولادت امام محمدباقر(ع) در حالی برگزار شد که دست های بسیاری رو به آسمان دراز شده و از پروردگار خویش تمنّای عفو و بخشش دارند چرا که ماه رجب؛ فرصتی دیگر برای استغفار فرارسیده است.

براساس این گزارش ویژه برنامه میلاد امام محمد باقر(ع) در نخستین شب ماه رجب با حضور خیل عظیمی از زائران نوروزی در رواق امام خمینی(ره) همراه با پخش صوت در سراسر اماکن متبرکه برگزار شد.

سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی، مدیحه سرایی و شعرخوانی ذاکران اهل بیت از جمله بخش‌های این مراسم بود.

زائران غیرایرانی نیز با مولودی خوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و سلسله سخنرانی‌های اخلاقی ـ عقیدتی آغاز ماه رجب را جشن گرفتند که محل برگزاری برنامه های زائران عرب‌زبان، اردو زبان و آذری‌زبان به ترتیب در رواق‌های دارالرحمه، کوثر و رواق غدیر بود.

یادآور می شود، مراسمی به همین مناسبت در نخستین روز ماه رجب از ساعت 11 تا 14 با سخنرانی حجج‌ اسلام سید حمید میرباقری و مهدوی ارفع در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود./202/1308/ب1

ارسال نظرات