۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۸۸۵۹۶
مدیر استانی حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری:

منع واردات کالاهای تولید داخل، کلید تحقق شعار سال است

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه دولت باید از واردات کالاهایی که در داخل تولید می ‌شوند جلوگیری کند، گفت: منع واردات کالاهای تولید داخل، کلید تحقق شعار سال است.
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک آغاز سال جدید، به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اشاره کرد و افزود: این نامگذاری ها هر ساله با توجه به نیاز کشور با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد که باید نصب العین همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است اولویت نخست کشور حول امور اقتصادی می چرخد و به تبع آن نامگذاری ها هم تحت اجرای اقتصاد مقاومتی شکل می گیرد، ابراز کرد: به یقین تنها نسخه شفا بخش امروز کشور در امور اقتصادی توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که به خوبی در سالهای گذشته تبیین شده است.

حجت الاسلام احمدی با انتقاد از اینکه متأسفانه هنوز اقدام عملی در جهت سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور به ویژه از سوی دولت در سالهای گذشته انجام نگرفته است، گفت: به یقین همه مشکلات امروز امور اقتصادی کشور از تورم و رکود گرفته تا وضعیت امرار معاش خانواده ها به دلیل توجه نکردن به اصل سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

مدیر استانی حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب همیشه دغدغه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را داشته ‌اند و بر این اساس از این موضوع در سال 95 به تلخی یاد کردند، افزود: متأسفانه مسؤولان دولتی تا کنون نتوانستند در حوزه اقتصاد مقاومتی درست عمل کنند و این جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در سال 95 به معنای واقعی در برنامه کاری کشور قرار نگرفت، ابراز کرد: دولت باید با تغییر رویکرد بانکها و واحدهای تولیدی در سال جدید برای تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر عمل کند و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی را مهمترین اولویت خود قرار دهد.

امام جمعه فرخشهر با تأکید بر اینکه در بحث گرانی ها هیچ راهی جز اینکه به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم نداریم، گفت: به یقین اقتصاد مقاومتی یک نسخه برای بکارگیری تمامی منابع داخلی و خارجی در کشور است که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

وی به سخنان کلیدی رهبر معظم انقلاب در نخستین روز از سال جدید در حرم رضوی اشاره کرد و افزود: رهبر حکیم انقلاب اسلامی واردات کالایی که در داخل تولید می ‌شود را حرام شرعی اعلام کرده و فرمودند باید به صورت قانونی نیز منع شود؛ به یقین اجرای این فرمان، از کلیدهای اصلی تحقق شعار سال ۹۶ یعنی تولید ملی و اشتغال است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه دولت باید تمامی کالاهایی که در داخل تولید می ‌شوند را شناسایی کرده و در ردیف یاد شده قرار دهد تا ثبت سفارش این کالاها انجام نشود، تصریح کرد: در یک کلام باید گفت ما ظرفیت و توان و امکانات کافی برای حل مسأله اشتغال و تولید را داریم تنها باید مدیران بانشاط و توانمند در رأس امور قرار دهیم و این دست دولت را می بوسد./302/9457/ب1

ارسال نظرات