۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۴۸۸۵۸۸
در پاكدشت؛

مراسم بزرگداشت نخستين شهيد مدافع حرم سال 96 برگزار شد

مراسم بزرگداشت نخستين شهيد مدافع حرم سال 96 در پاكدشت با حضور پرشور عاشقان اهل بيت و خانواده معظم شهدا برگزار شد.
بزرگداشت شهيد مدافع حرم سعيد خواجه صالحاني پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، مراسم بزرگداشت نخستين شهيد مدافع حرم سال 96 در پاكدشت عصر امروز با حضور پرشور عاشقان اهل بيت و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

حجت الاسلام رمضانعلی صالحي مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح در اين مراسم گقت: شهيد خواجه صالحاني برخاسته از ديار صالحان مركز تشكيل نخستین حكومت شيعيان در ايران بوده است.

وي افزود: شير پاك و لقمه حلال شهدا را به اين درجه رسانده و شهيد صالحاني امروز نه تنها متعلق به پاكدشت و صالحان بلكه متعلق به كل جامعه اسلامي است.

همچنين حجت الاسلام حسن لزومي امام جمعه پاكدشت در اين مراسم با ياد آوري شكل گيري مدافعان حرم از روز عاشورا، خاطر نشان كرد: بعد از عاشورا اين مدافعان حرم بودند كه نگذاشتند دست دشمن به حرم اهل بيت برسد.

وي افزود: در آغاز سال نو، شاهد حضور پر بركت شهید مدافع حرم در شهر هستيم، شهيدي كه برای دفاع از حرم بی بی زینب(س) جان ارزشمند خود را تقديم كرد.

وي ادامه داد: امروز هم اگر امثال شهيد خواجه صالحاني ها نبودند، شيعه شرمنده اهل بيت مي‌شد.

نماينده ولي فقيه در پاكدشت با بيان اينكه با بد دشمني طرف هستيم، افزود: دشمن از تشيع دست بردار نيست.

وي ابراز كرد: اگر امروز كفار يك سعيد را از ما گرفتند، هزاران رهرو سعيد به جمع ما اضافه شد.

حجت الاسلام لزومي با اشاره به حضور پرشور جوانان انقلابي در اين مراسم كه در ايام نوروز برگزار شد، اذعان كرد: اگر الان بگويند اين شهرستان فلان تعداد نيرو نياز دارد، خواهيد ديد كه چه غوغايي در شهر مي‌شود.

اين مراسم با حضور جمع كثيري از اهالي روستاي صالحان و شهرستان نوشهر در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) پاكدشت برگزار شد.

شنیده شده شهید خواجه صالحانی که برای چهارمین بار به سوریه اعزام شده بود در روز چهارم فروردين ماه امسال در حما سوريه در درگیری با نیروهای تکفیری بر اثر اصابت تركش به پهلو به درجه رفیع شهادت رسیده است.

لازم به ذكر است در حالي مراسم ختم و بزرگداشت اين شهيد امروز برگزار شد كه فردا سالروز تولد و بيست و هشت سالگي اين شهيد است.

شايان ذكر است پیکر پاک شهید خواجه صالحانی ظهر امروز بر روی دستان امت شهید پرور تشییع و در گلزار شهدای امامزاده محمد دِه امام پاکدشت به خاک سپرده شد./202/804/ب1

ارسال نظرات