۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۴۸۸۵۸۵
آیت الله قبلان:

علما در یک خندق علیه تکفیری‌ها قرار گیرند

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر لزوم حضور علما در یک خندق علیه تکفیری ها تأکید کرد.
آیت الله قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دیدار جمعی از ائمه و خطیبان مسجد این کشور به بررسی تحولات دینی این کشور و همچنین نقش مساجد و اقاف در برهه حساس کنونی پرداخت.

وی گفت: علما الگو و سیره حسنه به شمار می آیند و باید نقش آنان را پررنگ تر کرده و در یک خندق به دفاع از وطن و اسلام و مسلمانان بپردازیم. 

آیت الله قبلان افزود: علما دعوت کننده، مبلغ و راهنما هستند و باید به صورت یکپارچه در یک خندق علیه تکفیری ها و تروریست ها و منافقین ایستادگی کنند. ما به علمایی نیاز داریم که همانند شعله به نورانی ساختن راه اسلام بپردازند و مردم نیز از اخلاق و رفتار و سخنان آنان الگو بگیرند.

این عالم لبنانی تصریح کرد: علما باید برای ساخت وطن و گسترش ارزش های روحی و ملی بسیج شوند تا مساجد و مکان های مقدس به بنای شخصیت رسالتی انسان ها پرداخته و شهروندانی مسؤول در زمینه دینی و ملی تربیت شوند.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، ائمه مساجد و خطیبان را به تمسک به الگوی اعتدال و مقاومت فراخواند و خاطرنشان ساخت: سخنرانی ائمه مساجد و خطیبان باید بر اساس ارزش های قرآنی و سیره نبوی و اهل بیت(ع) استوار باشد. شرح خطر تروریسم تکفیری و تروریستی و پایبندی به گفتمان معتدل در برابر تندروری و خشونت از وظایف آنان محسوب می شود.

وی ادامه داد: مساجد و مراکز دینی، منبر وحدت و همبستگی هستند و مومنان باید روحیه محبت و مهربانی در جامعه گسترش دهند./980/ب902/د

 

ارسال نظرات