۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۸۸۵۸۰

ابراز نگرانی حکیم از تهدید به قتل مقتدا صدر

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نسبت به تهدید به قتل رهبر جریان صدر ابراز نگرانی کرد.
عمار حکیم و مقتدا صدر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق طی پیامی با اشاره به سخنرانی حجت الاسلام سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر در جمع طرفدارانش در جمعه گذشته خاطرنشان کرد: حجت الاسلام صدر باید ائتلاف ملی و دستگاه‎های ذی ربط دولت را نسبت به تهدیدهایی که در سخنرانی اخیرش به آن اشاره کرده است، مطلع کند.

وی افزود: تهدید چنین شخصیت بزرگی در عراق یک تهدید امنیتی محسوب می‎شود و ما نگران چنین اقدامی هستیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه ائتلاف ملی آمادگی حمایت از پروژه‎های اصلاح مورد نظر رهبر جریان صدر را دارد، افزود: ائتلاف ملی با جدیت سخنان حجت الاسلام صدر در روز جمعه را پیگیری میکند.

وی ادامه داد: دولت و دستگاهی‎های امنیتی باید تدابیر لازم را برای حمایت از حجت الاسلام صدر و شخصیت‎های سیاسی اتخاذ کند.

گفتنی است که رهبر جریان صدر در سخنرانی اخیر خود با تاکید بر تداوم مبارزه با مفسدان و توطئه گران و دشمنان گفت: ما کسی نیستیم که از تهدید به قتل یا مرگ هراسی به دل راه بدهیم.

پزشکان عراقی باید به وظایف انسانی خود در درمان بیماران عمل کنند

حجت الاسلام حکیم همچنین در دیدار با جمعی از پزشکان عراقی بیان داشت: باید شرایط و زمینه‎های مناسب برای خدمت رسانی پزشکان به هم‎وطنانشان در عراق فراهم شود.

وی افزود: پزشکان عراقی باید در این دوران که کشور در شرایط حساسی قرار دارد به وظایف انسانی خود عمل کنند و نهایت تلاش خود را در زمینه خدمات درمانی انجام دهند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار توجه پزشکان به مجروحان بسیج مردمی شد و گفت: اعضای بسیج مردمی تلاش بسیاری برای مبارزه با جریان تروریستی داعش انجام دادند به طوری که آزادی کامل استان موصل بسیار نزدیک است./994/ب902/د

ارسال نظرات