۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۸۸۵۱۶
نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

دولت کمترین توجه را به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته است

حجت الاسلام سالک گفت: رهبر انقلاب سیاست‌های بیست‌وچهارگانه اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اما دولت کمترین توجه را به این سیاست‌ها داشته است.
حجت الاسلام سالک

حجت‌الاسلام احمد سالک نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شعار سال 96 مبنی بر «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» در پاسخ به این سؤال که چرا رهبر معظم انقلاب چند سال پیاپی را به این نام‌گذاری اختصاص داده و در سال جاری به‌صورت جزئی‌تر و عملیاتی‌تر بر این موضوع ورود داشتند، گفت: این مسأله چهار دلیل دارد که به ماهیت انقلاب اسلامی مربوط است.

وی با اشاره به اینکه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی از رسالت‌های همه ما به ویژه رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: یکی دیگر از ارزش‌های انقلاب حفظ کشور بر اصل خودکفایی و استفاده از ظرفیت‌های درون تشکیلاتی نظام است.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: از جمله مهم‌ترین ارزش‌های انقلاب اسلامی بی‌نیازی جمهوری اسلامی از کشورهای استکباری و صنعتی پیشرفته است.

حجت‌الاسلام سالک افزود: برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی باید به مجموعه ظرفیت‌های داخلی کشور توجه شود، ما ظرفیت‌های کشف نشده فراوانی داریم که رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های خود به معادن، تولید علم و فن‌آوری اشاره‌ کرده و نتایج آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های بیست‌وچهار گانه اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اما دولت کمترین توجه را به این سیاست‌ها داشته است.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: ضعف در برخورد مدیریتی با سیاست‌های ابلاغی مساله‌ای است که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن اظهار نارضایتی داشتند چراکه تحقق اقتصاد مقاومتی باید در سفره و معیشت مردم نمود پیدا می‌کرد که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداده است.

حجت‌الاسلام سالک بیان داشت: اقتصاد مقاومتی باید در تولیدات داخلی کشور با کشورهای دیگر دنیا رقابت برقرار کرده و بتواند در مقابل تحریم‌های ظالمانه ایستادگی کند.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اقتصاد مقاومتی باید رفاه و اشتغال را به دنبال داشته و بیکاری را برطرف کند اما به‌ جای اینکه چنین مسا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یلی اتفاق افتد متاسفانه هر روز بر رشد بیکاری به ویژه در بین تحصیل‌کرده‌ها افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های اقتصاد مقاومتی عدم توجه به فروش نفت خام است، عنوان کرد: آقایان در بودجه سال ۹۶ که به مجلس اعلام کردند بخش اعظم بودجه را بر روی فروش نفت قرار دادند در حالی که با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد بر همین اساس رهبر معظم انقلاب آن 10 موضوع را مطرح کرده و به کشورهای مختلف توجه دادند.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: الان ما در کشورهای آسیای میانه بازار ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون نفری را داریم، آقا فرمودند چرا شما تنها به ۵ یا ۶ کشور پرداختید.

وی ادامه داد: سیاست خارجی ما در راستای اقتصاد مقاومتی فعال نیست که اگر فعال بود بازارهای مهم دنیا را تسخیر کرده بود، به عبارت دیگر یک مدیریت انقلابی کارآمد و متدین کمتر سر این مسایل است.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به مثالی گفت: در مبارزه با قاچاق رهبری فرمودند ۲۵ میلیارد دلار قاچاق صورت می‌گیرد، سوال از دولت و دستگاه‌های اجرائی این است که آقایان در برخورد با قاچاق چگونه عمل کردند چرا کانتینرهای قاچاق از مراجع و مرزهای گمرک وارد می‌شود؛ پیداست که باندهایی در اینجا دست دارند.

وی افزود: هرچه قاچاق وارد کشور شود کارخانه‌های تولیدی ما از کار افتاده بیکاری و وابستگی به خارج بیشتر می‌شود.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز کرد: این یک طرح صهیونیستی است که در دنیا باید ملت‌ها را از طریق وابسته کردن به کالاهای اساسی استعمار کرد، مثلا می‌گویند آب نیست گندم و جو نکارید از کشورهای دیگر مانند آمریکا وارد می‌کنیم در حالی که واردات گندم ما را وابسته خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سالک افزود: وقتی استعمار بخواهد ملتی را اسیر کند به راحتی جلوی واردات کالاهای اساسی را می‌گیرند.

وی گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی این است که ما در کالاهای اساسی تحت تاثیر برنامه‌های صهیونیست بین‌الملل قرار نگیریم بنابراین باید تولیدات کشاورزی و صنعتی را تقویت کرده و با بازارهای جهانی رقابت کنیم./301/807/ب1

ارسال نظرات