۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۴۸۸۳۹۹
مسؤول گروه تبلیغی صمیم:

صله رحم سبب ایجاد تعاملات پایدار اجتماعی می شود

حجت الاسلام رستمی ایجاد تعاملات پایدار اجتماعی را یکی از آثار صله رحم دانست و گفت: صله رحم آثار مهم عاطفی و روانی برای فرد و خانواده به همراه دارد.
صله رحم

حجت الاسلام مهدی رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت تبلیغی ایام نوروز عنوان کرد: روحانیان و طلاب در این تعطیلات وظیفه دارند که با تبلیغ چهره به چهره و نشست هایی با نوجوان و جوانان، حقایق اصلی دین مبین اسلام را به آنها یادآوری کنند.

وی افزود: وقتی در مناسبت هایی مانند عید نوروز افراد و خانواده ها دور هم جمع می شوند، این دید و بازدید و صله رحم آثار مهم عاطفی و روانی برای فرد و خانواده به همراه دارد.

مسؤول گروه تبلیغی صمیم تصریح کرد: امام صادق(ع)در روایتی می فرمایند: «به دستگیری و دیدار اقوام خود بشتاب گرچه با تقدیم جرعه ای آب باشد و بدان که برترین صله رحم آن است که از آزار فامیل خود، خودداری کنی» و این موضوع در دین اسلام مورد تأکید است به طوری که خدای متعال در آیه 26 سوره مبارکه اسرا به این موضوع اشاره می کند.

وی اضافه کرد: صله رحم افزون بر آن که سبب ایجاد مهر و عطوفت و گشودگی فضای خانواده و تحکیم روابط به لحاظ روانی و عاطفی می شود، در رفع کدورت ها و اختلافات نیز بسیار موثر است و باعث ایجاد تعاملات پایدار اجتماعی می شود.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به آثار اجتماعی صله رحم خاطرنشان کرد: وقتی افراد صله رحم می کنند این مسأله باعث آشنایی افراد با مشکلات یکدیگر و رفع مشکلات توسط بستگان می شود و همین موضوع نیز یک منبع قوی و مستحکم در ایجاد ارتباطات اجتماعی است.

مسؤول گروه تبلیغی صمیم افزود: یکی از مباحث مورد تأکید در بحث سبک زندگی، صله رحم و رفت و آمدهای دوستانه و خانوادگی است که موجب تقویت مودت و محبت میان آشنایان و بستگان می شود.

وی تأکید کرد: البته باید توجه کرد که در این دید و بازدیدها و صله رحم، حدود الهی رعایت شود و تا جایی که ممکن است، طلاب و روحانیان سعی کنند تا دیگران را با احکام الهی و مبانی معرفت دینی آشنا سزند.

حجت الاسلام رستمی در پایان خاطرنشان کرد: باید سعی شود تا از ظرفیت دید و بازدیدهای نوروزی به عنوان یک فضای تبلیغی استفاده کرد و موضوعات کوتاه و پندآموز در قالب نکات اخلاقی و یا معرفتی بیان شود تا در ضمن کوتاهی، تأثیرگذاری مناسبی داشته باشد./872/ت302/ی

ارسال نظرات