۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۸۸۱۹۶
استاد حوزه علمیه:

حضور طلاب در میان مردم نوعی تبلیغ است

استاد سطح عالی حوزه حضور طلاب در میان مردم را نوعی تبلیغ دانست و بر حضور طلاب در میان مردم در ایام نورز تأکید کرد.
تبلیغ جهادی

حجت الاسلام علی الماسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ظرفیت تبلیغی ایام نوروز عنوان کرد: تعطیلات ایام نوروز فرصت مناسبی برای برخی کارهای زمین مانده و همچنین به جا آوردن سنت حسنه صله ارحام و دید و بازدید و دیدار با خویشاوندان است.

وی افزود: یکی از کارهایی که در این ایام می توان انجام داد، جبران عقب افتادگی هایی است که انسان در طول سال داشته است که این موضوع نیازمند برنامه ریزی دقیقی و نیز التزام به اجرای آن است.

استاد سطح عالی حوزه تصریح کرد: از دیگر فعالیت های مهم در این ایام، تبلیغ مبانی و مفاهیم دینی است که مهمترین رکن آن حضور در بین مردم چه در سطح عمومی و چه در بین بستگان و حضور در کنار پدر و مادران و بزرگان است.

وی حضور طلاب و روحانیان در بین مردم را نوعی تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: همین که طلاب در میان مردم حضور می یابند، نوعی تبلیغ است که علاوه بر آن، این حضور باید از حالت منفعلانه خارج شده و مبلغان فضای موجود را در دست بگیرند و به تبلیغ مفاهیم دینی بپردازند.

حجت الاسلام الماسی اضافه کرد: در این ایام روش تبلیغی مانند روش های معمول نیست و باید از فضای میهمانی و همنشینی ها استفاده کرد و با بیان مسائل و معارف دینی به مقتضای این ایام، فضای خانواده ها را مدیریت کرد.

استاد سطح عالی حوزه تأکید کرد: طلاب و روحانیان باید در این ایام مراقبت کنند که صحبت های مطرح شده به صورت توصیه باشد و از جبهه گیری اجتناب شود و به جای کارهای سلبی، کارهای ایجابی انجام دهند تا دامنه تأثیر آن بیشتر شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از روش های مناسب تبلیغ در این ایام دانست و اظهار کرد: طلاب و روحانیان در این ایام با اعتماد به نفس بالای خود فضای جلسات و میهمانی ها را در دست خود بگیرند و تلاش کنند تا آموزه های اسلامی را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم و گاهی به صورت امربه معروف و نهی از منکر تبیین کنند.

حجت الاسلام الماسی در ادامه افزود: یکی از روش های تبلیغ که تأثیر بالایی دارد، تبلیغ عملی است چرا که اگر افراد ببینند که طلاب به مسائلی مانند نماز اول وقت حساس هستند، همین موضوع باعث تشویق آنها به اقامه نماز اول وقت می شود.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از کارهایی که در این ایام می توان انجام داد، مشارکت در امور تبلیغی با روحانیان مستقر در محل های مختلف است به طوری که به دلیل ایام نوروز بعضاً نمازجماعت برگزار نمی شود و یا امام جماعت و روحانی مستقر در منطقه نیاز به استفاده از تعطیلات این ایام دارد و چه خوب است که روحانیان و طلاب با آنها همکاری کرده و به جای آنها به اقامه نماز بپردازند تا هم نماز جماعت تعطیل نشود و هم روحانی مستقر در روستا و شهرها نیز بتوانند از تعطیلات این ایام استفاده کنند./872/ت302/ی

ارسال نظرات