۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۴۸۸۱۴۳

انتقاد شدید علمای یمن از حمایت الازهر از متجاوزان سعودی

علمای یمن در بیانیه‎ای نسبت به حمایت الازهر مصر از آل‎سعود و بی توجهی به کشتار ملت یمن از سوی عربستان به شدت انتقاد کردند.
 علمای یمن علمای یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای علمای یمن در بیانیه‎ای به پیام اخیر الازهر مصر مبنی بر هدف قرار گرفتن یک مسجد در منطقه مآرب از سوی ارتش و گروه های مردمی را محکوم کرد و این ادعا را ساخته ذهن رسانه های سعودی خواند.

شورای علمای یمن تصریح کرد: از طریق برخی از رسانه‎ها با خبر شدیم که الازهر پیامی مبنی بر محکومیت برخورد یک موشک ارتش و نیروهای مردمی یمن به مسجدی در منطقه صرواح در استان مارب صادر کرده است.

این شورا ادامه داد: پیام الازهر کاملا شتاب زده و بر گرفته از رسانه های دشمن بود. علمای یمن، طرفداری یکجانبه الازهر از متجاوزان علیه ملت یمن را به شدت محکوم می کنند.

شورای علمای یمن خاطرنشان کرد: مردم یمن در دو سال گذشته به شدت از سوی متجاوزان سعودی و همپیمانانش قلع و قمع شدند، ده‎ها هزار تن از کودکان، زنان و افراد کهنسال به شهادت رسیدند، زیرساخت‎های این کشور با خاک یکسان شد و تحت شدیدترین محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار گرفتند اما یک کلام حق از الازهر در محکومیت این گونه اقدامات نشنیدند.

در این بیانیه نوشته شده است: ائتلاف سعودی-آمریکایی در دوسال گذشته بیش از 600 مسجد نظیر مسجد عبدالرزاق الصنعانی از علمای اهل تسنن را با خاک یکسان کرد ولی الازهر تاکنونی هیچ پیامی در این رابطه صادر نکرده است.

شورای علمای یمن از الازهر برای حرکت در مسیر آزادی خواهی و حفظ استقلال دعوت کرد و بیان داشت: مراکز دینی نظیر الازهر نباید در برابر جنایت‎های ائمه کفر مانند آل‎سعود، رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه مردم یمن ساکت بماند.

این شورا با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) تاکید کرد که هرکس در برابر نادیده گرفتن حق سکوت کند، شیطانی لال است./994/ب902/د

ارسال نظرات