۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۸۷۷۷۵
امام جمعه موقت اصفهان:

انسان باید در برابرتعاریف دیگران مقاوم باشد

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: تعریف و تمجید دیگران از ما نباید سبب مغرور شدنمان شود؛ باید ظرفیت روحی خود را بالا ببریم تا همانند میوه نارسی که در برابر شرایط جوی نامساعد از درخت جدا می شود، در برابر تعریف و تمجید دیگران از درخت انسانیت جدا نشویم.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: تعریف و تمجید پدر و مادرها از یکی از فرزندانشان، سبب کاشته شدن تخم حسادت و کینه در دل دیگر فرزندانشان می شود.

وی در ادامه تفسیر حکمت های نهج البلاغه، حکمت 462 که امیرمومنان(ع) در آن می فرمایند، چه بسا کسانى که با ستایش دیگران فریب خوردند؛ افزود: زندگی مادی برخی افراد گاهی با پیشرفت هایی همراه است که اگر از آن ها تعریف و تمجید شود، در آتش غرور گرفتار می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که نباید در برابر تعریف و تمجید دیگران از خود بی خود شویم، اذعان کرد: تعریف و تمجید دیگران از ما نباید سبب مغرور شدنمان شود؛ باید ظرفیت روحی خودمان را بالا ببریم تا همانند میوه نارسی که در برابر شرایط جوی نامساعد از درخت جدا می شود، در برابر تعریف و تمجید دیگران از درخت انسانیت جدا نشویم.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: توصیه می کنم حتی اگر یکی از فرزندانتان نسبت به بقیه آن ها مؤمن تر و بهتر است، در برابر دیگر فرزندانتان از او تعریف نکنید چرا که موجبات حسادت فراهم می شود و این مسأله بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: سعی کنید در جهیزیه دادن به دخترانتان هیچ فرقی قائل نشوید؛ فرزندان ما بالاتر از فرزندان حضرت یعقوب(ع) نیستند که به واسطه تعریف و تمجیدهایی که از حضرت یوسف(ع) انجام گرفت، تصمیم گرفتند حضرت یوسف(ع) را به قتل برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که خداوند نیز از برخی افراد تمجید می کند، افزود: خداوند در آیه 100 سوره توبه از مهاجرانی که در بیعت با پیامبر(ص) از دیگر مهاجران سبقت گرفتند، تعریف می کند و می فرماید، من از آن ها راضی هستم و آن ها نیز از من راضی هستند، این افراد در درجات عالیه بهشت خالد می شوند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در سوره تبت خداوند راجع به عموی پیامبر(ص) یعنی ابی لهب می فرماید، بریده باد دستان ابی لهب و مرده باد او، مسلماً ثروت او تأثیری در نجات او نخواهد داشت، همچنین همسر ابی لهب که فرد سخن چینی بوده است، مورد مذمت واقع شده است؛ این آیات نشان می دهد خداوند نیز از افرادی تمجید و افرادی را مورد مذمت واقع می کند./867/202/ب1

ارسال نظرات