۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۸۷۷۲۵
آیت‌الله ایمانی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری در استان فارس

آیت الله ایمانی توجه به سرمایه‌گذاری در استان فارس را ضروری دانست وگفت: این که در کشور به سرمایه گذار توجه نمی شود نشان از زیرساخت معیوب دارد.
آيت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در شبستان امام خمینی(ره) سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد، گفت: بهار در طبیعت همراه با تحول است، تحول از درون آغاز می‌شود و به بیرون انتقال پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما هم از درون دگرگون شویم و در برون این تحول آشکار شود، أَحْسَنِ الْحَالِ را قرآن نجات در پاک‌سازی از زشتی معنا می‌کند.

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: بدی‌های اخلاقی را دور بریزیم، خانه دل را بتکانیم همان‌گونه که خانه ظاهری را در این ایام تکاندیم و خانه‌تکانی داشتیم، برسیم به خودمان و محاسبه کنیم خودمان را قبل از اینکه دیگران به حسابمان برسند.

وی ادامه داد: در این ایام اجازه ندهیم فضای جامعه ما از سوی گروهی که خواه‌ و ناخواه می‌آیند و می‌روند مکدر به گناه و تاریک به معصیت بشود، آن‌ها می‌آیند آثار زشتی را که ممکن است از خود به‌ جای بگذارند در بعضی از افراد که اقلیت هستند اما خواه‌ و ناخواه پیداست.

امام‌ جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در این حافظیه چهره‌های بلندی از انسان‌های با معرفت و انسان‌هایی که شب با مناجاتشان در و دیوار هم صدا بودند زیر خاک حافظیه آرامیده‌اند، حرمت آن‌ها اجازه نمی‌دهد که ما فضای قدسی آنجا را آلوده به گناه بنماییم، تخت جمشید را به عنوان عبرت تاریخ ببینیم و بنگریم  و سند فکر و اندیشه گذشتگانمان ببینیم نه اینکه آن را مرکزی برای فسق و فجور انتخاب کنیم.

وی یادآور شد: چند سال قبل بخشی از خاک استان فارس را به یک استان دیگری واگذار کردند که در آن بخش معدن آهن استان فارس و اجازه بهره‌برداری در آن بخش آزاد بود، این خاک را به آن‌ها واگذار کردند.

آيت‌الله ایمانی ادامه داد: امروز فرزندان این آب و خاک که می‌خواهند در منطقه‌ای که بیکاری گسترده است بهره‌برداری بکنند و یک کارخانه عظیم فولاد راه بیندازند به ما می‌گویند شما بنا شد نگهبانان گوره خرها باشید و زمینی که قابل برداشت بود به دیگران واگذار کردید این‌ها دیگر جز محیط‌زیست است و شما نمی‌توانید تیشه به اینجا بزنید.

وی ابراز کرد: سرمایه‌دار سرمایه‌اش را از خارج آورده است و همه امکانات هم خودش فراهم می‌کند ولی الآن مدت دو سال است دارد مرتب دوندگی می‌کند و به نتیجه نمی‌رسد، این زیرساخت ما معیوب است و بعضی از مسؤولان ما آن درد لازم را ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: من از مدیر ارشد استان تقاضا می‌کنم بازرسان ویژهای انتخاب بکند که عاقل، متدین و فهمیده باشند تا صنایع را وارسی بکنند و بعد این بازرس به کس دیگری گزارش ندهد مستقیم به شخص مدیر ارشد باید گزارش بدهد.

وی ادامه داد: این روش همان سخنی است که مولای متقیان به مالک دستور داد تا بازرسان ویژه برای رسیدگی به مسائل بفرستند و نتیجه را بدون واسطه به خودش گزارش بدهند تا دستکاری نشود.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: چرا مسائل این جوری است؟ چرا فلان مدیر کل آن وظیفه ای که دارد انجام نمی‌دهد و دنبال کار نمی‌رود، فضا را برای سرمایه‌گذار فراهم  نمی‌کند؟ مگر شما برای یک سرمایه‌گذار خارجی در مملکت فرش قرمز پهن نمی‌کنید؟

وی ادامه داد: مهار انقلاب، تغییر رفتار مردم و مسؤولان و تغییر ساختار نظام و حکومت، یکی از طرح‌ها و ایده‌های راهبردی آمریکا برای ایران است و بهترین راه برای انجام این کار نفوذ است و برای نفوذ از همه امکانات استفاده می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس خاطرنشان کرد: یکی از ابزاری که آمریکا استفاده می‌کند ابزار فرهنگی آن‌ هم توسط سازمان وابسته با سازمان ملل به نام یونسکو است، این سؤال مطرح است سند 2030 که در چند مدت قبل به‌طور بی سر و صدا رونمایی شد و بعضی از وزرا در آن حضور داشتند راجع به آموزش‌وپرورش و دانشگاه ما، این چه سندی است که مخفیانه رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این سند به مجلس شورای اسلامی نمی‌رود، شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را نمی بیند، تعهد برای کشور ایجاد می‌کند، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را سال‌های سال دانشمندان برجسته ما تنظیم کردند و آماده کردند، یونسکو چه صیغه ای است که بخواهد برای ما سند آموزش‌وپرورش و آموزش عالی را تنظیم بکند و به ما دیکته بکند.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی به این قضیه اصلی برسند و اجازه ندهند این سند که معروف شده به سند 2030 در جامعه ما عملیاتی بشود، مرده نیستیم که دیگران بخواهند برای ما تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: همان سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را اجرا کنید چرا سند وابسته به غرب را می‌خواهید اجرا کنید؟ روح حاکم بر یونسکو روح لیبرال دمکراسی غربی است، روح اسلام نیست، روح استقلال نیست، روح عزت مداری نیست به دنبال ذلت است./۹۱۹/202/ب2

ارسال نظرات