۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۴۸۷۶۵۳
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

هیأت پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل شده است

خدادادی با تأکید بر این‌که تمام ساز و کارهای لازم برای برگزاری انتخابات سال آینده روال قانونی را طی می‌کند، گفت: هیأت پیشگیری از جرائم انتخاباتی با رصد فضای انتخاباتی، با متخلفان برخورد خواهد کرد.
سلمان خدادادی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سلمان خدادادی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه فرمانداران و هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان شرقی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه نظارت نمایندگان مجلس بر انتخابات شورا با مشکلات و ایراداتی همراه است، اظهار داشت: بزرگ‌ترین معضل هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراها "تأیید بعد از رد" است.

وی با بیان این‌که دغدغه‌ای برای برگزاری نداریم و باید وظیفه‌ای که داریم به نحو احسن اجرا شود، خاطرنشان کرد: رؤسای هیأت نظارت بر انتخابات دقت کنند که اسناد و مدارک را مورد توجه قرار داده و تحت تأثیر مثبت  یا منفی نمایندگان و یا اعمال نفوذ فردی قرار نگیرند.

رییس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که تأیید یا رد غیر اصولی افراد در انتخابات شوراها دغدغه‌ای مسلم است، ادامه داد: این ما هستیم که در آخرت باید در این مورد جواب دهیم نه آن افرادی که اعمال نظر می‌کنند، بنابر این باید در تأیید یا رد افراد دقت نظر را داشته باشیم.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: تجربه نشان داده؛ در گذشته افرادی که رد می‌شدند و بعد از آن تأیید می‌شدند مشکل ساز شدند، هیأت اجرایی اگر فردی را با اسناد و مدارک و استعلامات واقعاً رد کرده، هیأت نظارت آن را حمایت کند چراکه دو نظر متفاوت وجهه مثبتی در بین عموم ندارد و تأیید پس از رد، اعتبار این جمع را خدشه دار می‌کند.

همچنین سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به دشمنان نظام چشم امید به حضور کمرنگ مردم در انتخابات‌ها را دارند، اظهار داشت: دشمنان با حضور در صحنه مردم مأیوس می‌شوند، از این رو همه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید تلاش کنند تا انتخاباتی سالم و پرشور برگزار شود. 

وی با بیان اینکه ملاک متولیان برگزاری انتخابات، عمل به نص قانون است، افزود: هیأت‌های نظارت و اجرایی در کنار هم هستند و نه در مقابل، چراکه هدف نهایی همه ما خدمت به نظام و مردم است و نتیجه همه اقدامات مدیران ما حضور مردم در پای صندوق‌های رأی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه فصل الخطاب هیأت‌های انتخاباتی باید قانون باشد، تصریح کرد: نباید سلیقه شخصی را در انتخابات دخالت داد، در حقیقت با تأیید صلاحیت درست، افراد اصلح به شورا راه می یابند، وگرنه باید هزینه‌های فراوانی برای مبارزه با فساد پرداخت کنیم.

شبستری با اشاره به اینکه در 62 شهر و 1972 روستای آذربایجان شرقی انتخابات شورا برگزار می‌شود، که 3456 شعبه پیش‌بینی شده و تعرفه‌های لازم چاپ شده است، گفت: باید از تخریب و سیاه نمایی در تبلیغات و سخنرانی‌ها خودداری شود، متأسفانه برخی برای چند رأی کل نظام را زیر سؤال می‌برند./202/935/ب1

ارسال نظرات