۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۸۷۴۰۷
رییس اوقاف و امور خیریه زنجان خبر داد:

برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در زنجان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در زنجان، گفت: چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف در بخش‌های آوایی انفرادی، معارفی، تواشیح و همخوانی برگزار می شود.
قرآن کریم

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برنامه های سازمان اوقاف در طول سال، اظهار داشت: اجرای برنامه‌های قرآنی یکی از اقدامات مهم اداره اوقاف و امور خیریه در طول سال است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری قریب الوقوع مسابقات قرآن کریم در زنجان، گفت: چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف در بخش‌های آوایی انفرادی، معارفی، تواشیح و همخوانی و بخش جنبی برگزار خواهد شد که زمان مرحله شهرستانی این مسابقات از۲۰ فروردین‌ماه تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه است.

این مقام مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: ثبت نام چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در زنجان از چند روز گذشته آغاز شده و قرار است این مسابقات در چهار بخش و ۱۶ رشته برگزار شود.

حجت الاسلام خدابنده‌لو در ادامه با اشاره به رشته های این دوره از مسابقات قرآنی استان، افزود:  رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت، تحقیق و ترتیل و اذان و دعاخوانی، حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و تفسیر قرآن، همسرایی و همخوانی، حفظ معارف و احادیث، مقطع‌‌خوانی‌ گروهی قرآن کریم، هم‌سرایی دو یا چند زبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای، انشاء انفرادی و ابتهال از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات قرآن کریم است.

وی در ادامه با بیان اینکه ثبت‌نام در این مسابقات از طریق مراجعه به معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان انجام می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات با حضور 300 نفر شرکت‌ کننده زن و مرد برگزار خواهد شد.

رییس  اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در ادامه با بیان این که هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم ترویج معارف قرآنی و دینی در جامعه است، گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز اقدامات لازم را در این راستا انجام می‌دهد.

حجت الاسلام خدابنده لو در پایان با اشاره به اینکه استقبال از برگزاری مسابقات قرآن کریم مطلوب است، اضافه کرد: اغلب شرکت‌کنندگان در این مساقات بانوان بوده و برگزاری همین مسابقات نیز موجب ارتقای سطح اطلاعات قرآنی علاقه‌مندان شده است. /949/302/ب2

ارسال نظرات