۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۸۷۳۷۵
آیت‌الله ایمانی:

دنیا باید از طریق حوزه اسلام را بشناسد

آیت الله ایمانی گفت: طلاب باید الزامات معرفی اسلام به جهان را در عملکرد، موضع‌گیری‌ها و در نوشته‌ها ارائه دهند تا دنیا بفهمد که اسلام را باید از حوزه شناسایی کند.
دیدار فعالان فرهنگی استان فارس با آیت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) شیراز گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند روحانی باید انقلابی باشد و حوزه‌ها باید انقلابی بمانند و انقلابی عمل کنند.

وی در ادامه افزود: انقلابی عمل کردن، محکمات انقلاب را رعایت کردن است، محکمات انقلاب در کلام امام آمده و شامل مبارزه با استکبار، حمایت از مستضعفین و در راه ولایت ماندن است.

آيت‌الله ایمانی تصریح کرد: چارچوب امامت و ولایت و رهبری باید رعایت شود، بعضی وقت‌ها از کنار مرز عبور کردن و آن طرف مرز نیفتادن خیلی سخت است.

وی تأکید کرد: ما طلاب باید الزامات معرفی اسلام به جهان را در عملکرد، موضع‌گیری‌ها و در نوشته‌هایمان ارائه دهیم تا دنیا بفهمد که اسلام را باید از حوزه شناسایی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: امروز در تمام مسائل دیگران حضور دارند، وقتی جامعه‌ای تشنه باشد اگر آب زلال و پاک پیدا نکرد، به آب ناپاک اکتفا می‌کند و هرچه دستش رسید مصرف می‌کند، دشمنان و شیاطین تشنگان معرفت را سیراب می‌کنند و وقتی سیراب شدند دیگر سراغ روحانیت نمی‌آیند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه آنچه جامعه از طلاب علوم دینی و حوزوی انتظار دارد برگشت به مسائل معنوی و روحانی است، یادآور شد: تأثیر یک روحانی مخلص کم سواد اما پاک و همراه با عمل شایسته، در جامعه از یک روحانی با سوادِ متخصص کم عمل، بیشتر است.

امام جمعه شیراز گفت: علم و دانایی و دانش اگر همراه با عمل نباشد خواه و ناخواه از انسان فاصله می‌گیرد و کوچ می‌کند، باید به شرایطی که اسلام و دین برای یک طلبه قائل است توجه داشته باشیم.

وی در پایان گفت: اگر ما بتوانیم با اخلاق اسلامی و آن دستورالعمل‌های دینی رابطه‌مان را تنظیم کنیم، نقش اثرگذاری را در جامعه پیدا خواهیم کرد./202/919/ب1

ارسال نظرات