۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۸۷۳۲۹
شیخ الازهر:

یمن عمق استراتژیک جهان عرب است

شیخ الازهر تاکید کرد که یمن عمق استراتژی جهان عرب بوده و امنیت باید به این کشور بازگردد.
احمد طیب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر امروز با استقبال از احمد عطیه وزیر اوقاف و ارشاد یمن از آمادگی الازهر برای خدمت رسانی علمی به مردم یمن خبرداد.

احمد طیب تاکید کرد که الازهر می‌تواند با افزایش میزان پذیرش دانشجویان یمنی برای تحصیل در الازهر، آموزش روحانیان یمنی و آماده سازی آنان برای تعامل صحیح با مسائل و چالش‌های معاصر به این مهم جامه عمل بپوشاند.

وی همچنین اظهار داشت: یمن عمق استراتژی امت عربی است و امیدواریم که هرچه سریعتر تمامی مردم یمن از نعمت امنیت و ثبات برخوردار شوند.

از سوی دیگر شوقی علام مفتی مصر نیز با اشاره به عمق ارتباط میان مصر و یمن در طول سال‌های متمادی تاکید کرد که تقویت همکاری و برقراری ارتباط میان نهادهای دینی نقش بسزایی را در رویارویی با خشونت و تروریسم و از میان بردن افکار انحرافی دارد.

مفتی نیز ضمن اعلام آمادگی دارالافتا در تقدیم هرگونه حمایت دینی در عرصه‌های مختلف اظهار داشت که چنین دیدارهایی به برنامه‌های مشترکی ختم خواهد شد که تاثیر آن را در عرصه واقع می‌توان به وضوح دید.

در همین راستا احمد عطیه با بیان جایگاه الازهر در نشر اندیشه اعتدالی و رویارویی با اندیشه‌ها و جریان‌های انحرافی خاطر نشان کرد که الازهر مرجع و بزرگترین حامی مسلمانان جهان است.

عطیه با تاکید بر اهمیت تقویت روابط میان اوقاف یمن و مراکز دینی مصر تصریح کرد که دارالافتا به جایگاهی رسیده است که هیچگاه در زمینه تبلیغ و امور دینی نمی‌توان از رجوع به آن بی‌نیاز بود./981/ب902/ف

ارسال نظرات