۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۸۷۱۵۹
آیت‌الله امامی کاشانی تأکید کرد؛

ضرورت توجه به کودکان کم‌توان ذهنی و جسمی در جامعه

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: در جامعه اسلامی باید به کودکان کم‌توان ذهنی و جسمی احترام و توجه خاص وجود داشته باشد چرا که این امتحان و آزمایشی از سوی خدا است.
کاشانی کاشانی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران یکشنبه در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس موسسه توانبخشی حضرت ولیعصر(عج) که در سالن همایش های رازی دانشگاه ایران برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم به سعی و کوشش انسان قسم یاد می‌کند و می‌فرماید سعی و تلاش انسان‌ها باهم متفاوت است.

وی افزود: هر انسانی در حال سعی و کوشش است اما یکی برای خدا و دیگری برای غیر خدا تلاش می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه عالم هستی دارای شعور است و کر و کور نیست، بیان داشت: هرکس که در راه خدا تلاش کرده و زحمت بکشد او برنده حقیقی است.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: همه حرکات در دنیا نقطه پرگاری دارد بنابراین هر کاری که در آن قصد الهی باشد ارزش دارد.

وی افزود: در خدمت به چنین کودکانی بودن نیاز به تلاش و کوشش فراوان دارد چرا که به لحاظ فکری و عملی انسان باید خالصانه و با جدیت وارد شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: در جامعه اسلامی باید به چنین کودکانی احترام و توجه خاص وجود داشته باشد چرا که این امتحان و آزمایشی از سوی خدا است.

وی خاطرنشان کرد: در سایر نقاط دنیا برخی به چنین کودکانی رسیدگی داشته و بعضی دیگر نسبت به این مهم بی‌توجه هستند اما در جامعه اسلامی انتظار می‌رود به چنین افرادی توجه خاص شود چراکه خدمت به این کودکان برکات پنهان و آشکار دارد./202/807/ب1

ارسال نظرات