۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۸۷۱۳۹
معاون آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد:

همه فعالیت‌های قرآنی برای ترویج اخلاق در جامعه است

معاون آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد گفت: همه فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی برای قرآنی شدن اخلاق، رفتار و کردار افراد جامعه است که به این منظور باید همه ادب قرآنی داشته باشند.
خسروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد علی خسروی معاون آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد که در سالن تالار پژوهش‌های فرهنگ و هنر برگزار شد، گفت: امسال پانزد‌همین آزمون‌ سراسری قرآن و عترت ارشاد با حضور هزار مؤسسه قرآنی و بیش از 70 هزار قرآن‌آموز به صورت کتبی در 320 شهرستان برگزار شده است.

وی درباره تغییرات این دور از آزمون عنوان کرد: طی سال‌های گذشته افرادی به عنوان ناظر از طرف معاونت قرآن به مراکز آزمون اعزام می‌شدند اما امسال مسئولیت نظارت به مدیران ادارات ارشاد استان‌ها واگذار شد که امروز از آنان تجلیل و تقدیر می‌شود.

معاون آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اظهار داشت: در سال جاری از مهم‌ترین برنامه‌های ما در آزمون پرداختن به فهم قرآن کریم بود که به صورت جدی بر این موضوع تمرکز کرده بودیم.

حجت‌الاسلام خسروی بیان داشت: در کنار آزمون سراسری حفظ قرآن کریم آزمون کارکنان دستگاه‌های دولتی نیز برگزار شد که در آن 500 هزار نفر به صورت الکترونیکی شرکت کرده و آزمون دادند که شایسته است از متولیان آن قدردانی شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری آزمون و فعالیت‌های قرآنی، گفت: همه فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی حفظ، تلاوت، و تفسیر برای قرآنی شدن جامعه یعنی قرآنی شدن اخلاق، رفتار و کردار افراد است که به این منظور باید همه ادب قرآنی داشته باشند.

معاون آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در توصیف ادب قرآنی ابراز کرد: بسیاری از بزرگان چنان نسبت به قرآن احترام داشتند که در جایی که قرآن حضور داشت پای خود را دراز نمی‌کردند چرا که آنان قرآن را حاضر و زنده می‌دانستند.

حجت‌الاسلام خسروی با بیان اینکه ادب قرآنی کردار و کلام انسان را مودبانه می‌کند، خاطرنشان کرد: امام راحل از جمله کسانی بودند که ادب قرآنی داشتند بر همین اساس کلام او نیز همواره قرآنی بود./807/202/ب1

ارسال نظرات