۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۸۷۰۱۳
آیت‌الله مهمان‌نواز:

حوزه و روحانیت در خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان هستند

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت مقابله با اقدامات دشمنان، گفت: برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان نهاد حوزه و روحانیت در خط مقدم قرار دارد.
آیت الله مهمان نواز آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: باید تلاش‌ها و اقدامات در این زمینه افزایش یابد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر در تولیدات اقتصادی‌ كوتاهي كنيم، دشمن این خلأ را پر می‌کند و واردات دشمن کار را خراب می‌کند که این مسأله در زمینه فرهنگی هم صدق می‌کند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: باید زمانی که تولد علمی و فرهنگی پیدا کردیم این را به تولید انبوه برسانیم؛ زیرا امروز جامعه ما در معرض تهاجم بوده و اگر دیر بجنبیم دشمنان همه‌چیز را غارت می‌کنند.

وی افزود: اگر در زمینه فرهنگ می‌بینیم ارزش‌هایمان را به مسلخ می‌برند و استحاله می‌کنند، حوزه علمیه و روحانیت باید در مقابل این لشکر مهاجم بایستد.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر در برابر اقدامات فرهنگی دشمنان دیر بجنبیم لطمات جبران‌ناپذیری می‌بینیم، گفت: برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان نهاد حوزه و روحانیت در خط مقدم قرار دارد.

آیت‌الله مهمان‌نواز گفت: اگر در مسائل فرهنگی دیر بجنبیم دشمن خلأهای فرهنگی موجود را پر می‌کند؛ از این رو بايد بدانیم يكي از راه‌های موجود اين است كه با توليدات مرغوب و اثرگذار تهذيبي و فرهنگي جلوی هجمه‌های فرهنگي دشمنان را بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز میلاد حضرت فاطمه(س)، بر الگوگیری بانوان از این بانوی بزرگوار در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه در بخش حجاب و عفاف تأکید کرد و افزود: حجاب دستور خداوند متعال و از احكام ضروري دين است.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصريح كرد: خداوند متعال در قرآن كريم فقط براي حفظ حرمت و كرامت زن دستور صريح به حفظ حجاب و پوشش داده و حجاب هیچ‌گونه مزاحمت و محدوديتي براي فعالیت‌های سياسي، اجتماعي، علمي و حضور زنان در جامعه ندارد.

وي اضافه كرد: در حقيقت حجاب از منظر قرآن به‌عنوان پوششي معقول براي جلوگيري از ارتكاب گناه و فساد و حفظ و حراست از شأن و كرامت زن است كه با افراطی‌گری و افكار نادرست محدوديت ساز مطابقت نداشته و ندارد./9314/202/ب2

ارسال نظرات