۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۸۶۹۸۰
صفار هرندی:

اقتصاد مقاومتی یعنی محتاج دولتمردان غربی نباشیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید از شعار خارج شود، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که به خودمان تکیه کنیم و محتاج دولتمردان غربی نباشیم.
صفار هرندی

به گزارش خبرگزاری رسا از میامی، محمدحسین صفارهرندی در آیین یادواره شهدای میامی به میزبانی حسینیه اعظم این شهر ضمن بیان اینکه قرار گرفتن ایران در مرکز ثبات و امنیت منطقه به علت زیستن در مکتب شهدا است، ابراز داشت: ایران نه‌تنها در عرصه جنگ و شهادت بلکه در میدان علم و توسعه نیز در رده هفدهمین کشور بزرگ تولید علم در دنیا قرار دارد چراکه مشاهده می‌کنیم امروز ۳۰درصد نیروگاه‌های ایران به دست توانمند نیروهای ایرانی ساخته‌شده و در بسیاری موارد دیگر دست نیاز ما از بیگانگان کوتاه است.

وی افزود: اگر امروز در جزیره امن زندگی می‌کنیم مدیون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم هستیم که آن‌سوی مرزها با گروه‌های تکفیری و فرقه‌های نوظهور در حال جنگ هستند که این امر نشان می‌دهد ایران نه‌تنها برای صیانت از امنیت خود بلکه برای یاری به کشورهای مسلمان همواره بندهای پوتین خود را گره‌زده و آماده نبرد با دشمن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید از شعار خود خارج شود کما اینکه ثابت کردیم در مسیر مدیریت داشته‌ها و برداشتن موانع و مشکلات همواره پیشگام بوده‌ایم، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که به خودمان تکیه کنیم و محتاج دولتمردان غربی نباشیم چراکه از اهداف دشمن بر این است که ما را وابسته و متکی‌به‌خود نگه دارد.

صفارهرندی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی بارها در مناسبات سیاسی خود به دنیا نشان داد که با ملت‌های دیگر به دنبال ایجاد وحدت و دوستی است و هیچ‌گاه ارتباط خود را با دیگر ملت‌ها قطع نخواهد کرد اما هر بار برخی کشورها با بروز منش فرعونی خود نشان دادند که به دنبال ضربه زدن به شجره پاک انقلاب هستند و متأسفانه با کشورهایی که زمان تحریم دوست ایران بودند را رها کرده و به دنبال کشورهایی بودیم که بی‌وفایی خود را به انقلاب و نظام بارها به اثبات رساندند.

وی افزود: با دشمن قسم‌خورده‌ای روبرو هستیم که از بدو پیدایش انقلاب در حال خشکاندن ریشه‌های انقلاب بود با هر بهانه‌ای کوشید تا انقلاب را در پیش چشم جوانان بی‌ارزش جلوه دهد که این بار با حربه‌ای جدید با اتخاذ تحریم‌ها ارابه‌های قدرت را به‌سوی ایران تاخت ولی غافل از آنکه ملت فهمیم ایران در برابر سختی‌ها همانند مشت‌هایی در هم گره‌خورده با اتکا به ولایت پاسخ آن‌ها را خواهند داد چراکه می‌دانند با وحدت و انسجام و پیوند با ولایت هر دشمنی را می‌توان به‌زانو درآورد.

برخورد ایران با متجاوزان قاطع و بی تعارف است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه ایران با تمرکز بر روی دستگاه‌های موشکی به کانون امنیت در منطقه تبدیل‌شده است، ابراز داشت: دشمن امروز می‌داند که جنگ با ایران مقرون‌به‌صرفه نیست، استکبار با استقرار پایگاه‌های مختلف در حاشیه ایران به‌وضوح متوجه این امر است که همه پایگاه‌های آن‌ها در تیررس نیروهای ایرانی قرار دارد لذا اگر دست از پا خطا کند این عمل آن‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

صفارهرندی در ادامه تصریح کرد: نمایش قدرت ایران در خلیج‌فارس محصول آن دسته از گروه‌هایی است که می‌دانند برخورد ایران با متجاوزان قاطع است و این به این معنا است که اگر هر کشوری فکر تجاوز به ایران را لحظه‌ای در سر داشته باشد ایران با هیچ‌کسی تعارف ندارد.

وی افزود: برخی‌ها می‌گویند نمی‌توانیم با آمریکا مقابله کنیم و باید گفت این دسته از افراد متأسفانه هیچ بویی از شهادت و مردانگی نبرده‌اند، فرهنگ شهادت و جان‌فشانی در خون و رگ ایرانی‌ها آمیخته است و آماده مقابله با دشمن خواهند بود.

قصه جهاد و شهادت محدود به زمانی خاص نیست

عضو تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه عده‌ای می‌گویند که ما آمده‌ایم که تهدید نظامی را از ایران برداریم، ابراز داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این‌ها حرف بیهوده می‌زنند خود دشمنان اعتراف دارد که جنگ با ایران جنگ پرهزینه است و می‌دانند دچار خسارت فراوانی خواهند شد و برای ترساندن دستگاه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حربه‌های فراوانی در دست دارند و متأسفانه در برخی از اوقات هم موفق بوده‌اند، جنگ علیه صدام زمانی به نتیجه رسید که فهمیدند تسهیلات صدام از بین رفت.

صفارهرندی بابیان اینکه اقتدار امروز انقلاب اسلامی در سراسر دنیا به برکت خون شهدا است، تصریح کرد: زندگی در جبهه زندگی طیبه‌ای است که نصیب رزمندگان و شهیدان ما شد و قصه شهادت و جهاد و حرکت این‌گونه در مسیر حق برای یک‌زمان خاص نیست و با یادآوری آن‌ها اثبات می‌کنیم که شهدا زنده‌اند و هیچ‌گاه فراموش نمی‌شوند چراکه حرکت شهدا و آرمان‌های امام (ره) تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ماندگاری جبهه و جنگ ایران به علت ایثارگری و ازخودگذشتگی جانبازان و ایثارگرانی است که در مسیر الهی گام برداشتند و در کالبد جامعه ارتباط معنوی بین جامعه و شهیدان برقرار است که با توسل به آن‌ها بدون خوف و ترس می‌توان درراه الهی گام برداشت و در عرصه‌های ملی و جهانی در برابر دشمن پیروز شد./977/ 101/ص

ارسال نظرات