۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۸۶۹۶۶
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان:

فرهنگ شهدا تقوامداری و دوری از گناه است

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان گفت: ما در جامعه اسلامي بايد قدر شهدا را بدانيم و فرهنگ شهدا را كه فرهنگ دوري از گناه و انجام واجبات است را سرلوحه امور خود قرار دهيم چرا كه فرهنگ شهدا مساوي با تقوا است.
حجت الاسلام حسن انتصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حسن انتصاريان يكشنبه شب، در مراسم يادواره شهدا در مسجد موسوي هاي قمصر كاشان با گراميداشت و ياد و خاطره شهدا و گراميداشت 22 اسفند سالروز تأسيس بنياد شهيد و تكريم مادران و همسران شهدا، با اشاره به اينكه پيامبر اكرم(ص) به اميرمومنان، يازده فضيلت رزمنده در راه دين را بيان مي كند، گفت: كسي كه تصميم مي گيرد در راه جهاد كند و در حالي كه يك تصميم دروني است و هنوز هيچ حركتي انجام نداده است، كافي است تا خدا آزادي از آتش جهنم را برايش بنويسد.

وي افزود: دومين فضيلت رزمنده در راه دين اين است كه هنگام برداشتن سلاح و پوشيدن لباس رزم، ملائكه با يكديگر سخن مي‌گويند و به وجود اين رزمنده افتخار و مباهات مي‌كنند و او را به يك ديگر نشان مي دهند و مي گويند اين انسان مي خواهد در راه دين خدا برود و جهاد كند.

به گفته وي، سومين فضليت رزمنده در راه دين اين است كه از همان هنگام خدا حافظي با همسر و فرزندان و خانواده خود، خداوند برايش خارج شدن از گناه را مي نويسد و گناهان گذشته او بخشيده مي شود.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان، افزود: رزمنده در راه دين از لحظه اي كه لباس رزم پوشيده و با خانواده خود خداحافظي مي‌كند، خداوند به پاس هر روز آن هزار سال عبادت عابدان را مي نويسد.

حجت الاسلام انتصاريان، با اشاره به اينكه ميزان ثواب رزمنده در راه دين هنگام مقابله با دشمن قابل درك نيست، گفت: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، علي جان، وقتي رزمنده اي در مقابل دشمن قرار گرفت و هنوز جنگي شروع نشده خداوند به اندازه اي ثواب به هر رزمنده اي مي‌نويسد كه مردم عالم نمي توانند ثواب او را درك كنند.

وي افزود: از هنگامي كه نبرد رزمنده در دين آغاز مي‌شود، دعاي ملائكه براي ثبات قدم  او شروع مي شود و در روايت آمده است، وقتي تيري پرتاب مي شود ملائكه بالهاي خود را به يكديگر مي دهند و روي سر رزمندگان گسترانيده و براي سلامتي و به ويژه براي ثبات قدم آنها دعا مي‌كنند، بنابراين چه دعايي بهتر از دعاي ملائكه الله داريم.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان ادامه داد: از وقتي ملائكه شروع  به دعا مي كنند به يك باره ندايي بين زمين و آسمان خطاب مي كند، بهشت در سايه شمشيرها قرار دارد و آنهايي كه در مقابل دشمن قرارگرفته اند و مبارزه مي‌كنند، قطعا وارد بهشت خواهند شد و بهشت تحت سلاح هاي اين رزمندگان است.

حجت الاسلام انتصاريان، گفت: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، هر ضربه ضربه شمشيري كه بر بدن رزمنده دين وارد مي شود و با وجود اينكه هنوز به شهادت نرسيده است و شهادت او قطعي نيست، اين ضربات شمشير گواراتر از آب خنك در گرماي تابستان است.

وي افزود: در آستانه شهادت، هر شهيدي كه پيكرش روي زمين قرار مي گيرد، ملائكه به استقال او مي آيند و سر شهيد را به دامن و روي بالهاي خود مي گذارند و از نعمتهاي بهشت و نعمت هاي الهي براي او تشريع مي كنند.

به گفته وي، وقتي پيكر پاك شهيد روي زمين قرار مي گيرد، زمين به خود مي بالد و خطاب به شهيد مي گويد، آفرين بر روح پاكي كه از اين بدن پاك پرواز كرد و به آسمان رفت و بشارت بر تو نعمتهايي ‌كه هيچ چشمي در دنيا نديده و به گوش كسي نرسيده و به قلب هيچ بشري خطور نكرده است.

حجت الاسلام انتصاريان، گفت: خداوند مي فرمايد، من سرپرست بازماندگان شهيد هستم و كسي كه خانواده شهيد و بازماندگان شهيد را خوشحال كند، من كه سرپرست خانواده شهيد هستم را خشنود كرده است و كسي كه خانواده شهيد را ناراحت كند من را ناراحت كرده است.

وي افزود: ما در جامعه اسلامي بايد قدر شهدا را بدانيم  و به وصيت نامه هاي شهدا توجه داشته و فرهنگ شهدا را كه فرهنگي دوري از گناه و انجام واجبات است را سرلوحه امرو خود قرار  دهيم چرا كه و فرهنگ شهدا مساوي با تقوا است.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان در ادامه با اشاره به فراز هايي از دو شهيد شهرستان كاشان، گفت: از همه مي خواهم خدا را زياد ياد كنيد و گريه به درگاه خدا را از ياد نبرد و به دعا خيلي توجه كنيد و از جوانان وفا دار ميهن مي خواهم تا پايه هاي اعتقادي و ديني خود را محكم كنند و معرفت اسلامي را بياموزند، چرا كه هرچقدر ما به اسلام نزديك تر شويم به شهدا بيشتر نزديك شده ايم و هرچه به شهدا نزديك شويم به اسلام بيشتر نزديك شده ايم و هرچه بيشتر به شهدا و اسلام نزديك تر شويم به خدا نزديك تر شده ايم.

حجت الاسلام انتصاريان، گفت: يكي ديگر شهداي شهرستان كاشان در فرازي از وصيت نامه خود مي‌گويد، در اين مقطع زماني كه دشمنان خداو قرآن در صدد از بين بردن انقلاب كه ثمره خون هزاران شهيد است بر آمده  و مي خواهند فرهنگ خوش گذراني و فلاكت را جايگزين كنند، من بر حسب مسؤوليت سنگيني كه بر دوشم بود كه بايد  به جبهه ها رفته و از ياران  امام حسين(ع) باشم، بنابراين  به جبهه مي رويم و اميدوارم در راه خدا به شهادت برسم.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان، خاطرنشان كرد: آنچه را كه اين دو شهيد در پايان وصيت نامه خود تقاضا مي كند، همان چيزي است كه پيامبر اكرم(ص) و اميرمومنان(ع) و ائمه اطهار(ع) تقاضا مي‌كردند.  

حجت الاسلام انتصاريان، گفت: اگر فرهنگ ائمه اطهار(ع) را در زمينه شهادت مطالعه كنيم  متوجه خواهيم شد، عاليترين و بالاترين قشري كه در جامعه داريم شهداي راه حق و حقيقت هستند./202/1307/ب1

ارسال نظرات