۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۴۸۶۹۴۱
آیت الله مکارم شیرازی هشدار داد؛

اتحاد دشمنان شیعه برای مقابله با مکتب اهل بیت/ ناتوی عربی در حال شکل گرفتن است

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی نسبت به اتحاد دشمنان شیعه هشدار داد و گفت: با ناتوی عربی می خواهند همان کاری که در سوریه، عراق و یمن کردند را در جاهای دیگر اجرا کنند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار نمایندگان اعتاب مقدس با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار نمایندگان اعتاب مقدسه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، وحدت و اتحاد بین عتبات مقدسه را امری مبارک و دارای آثار بسیاری دانست و گفت: در زمانی زندگی می کنیم که کارهای فردی بسیا کم اثر و کارهای جمعی اثر بسیار قابل ملاحظه دارد.

وی افزود: اتحادی که بین خادمان اعتاب مقدسه پیدا شده می تواند مبدأ حرکت تازه ای به نفع شیعه و پیروان مکتب اهل بیت(ع) باشد، ما سرمایه ای مهمی به نام عتبات عالیات و قبور اهل بیت(ع) داریم که دیگران این سرمایه را ندارند و تمام تلاش آن ها این است که بتوانند مردم را منصرف کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که با وجود تلاش دشمنان روز به روز اقبال مردم به اهل بیت(ع) بیشتر می شود، اظهار داشت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مهاباد تبعید بودم و با علمای اهل سنت آنجا رفیق شدیم، بنده به آن ها گفتم تمام مملکت در جوش و خروش است و چرا شما خروش ندارید و ساکت هستید.

وی ادامه داد: آن ها در جواب بنده گفتند که شما دو سرمایه دارید که ما از آن ها برخوردار نیستیم، اول این که تشکیلاتی به نام امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) دارید و وقتی پرچم ایشان را بلند می کند جمعیت ها دور آن جمع می شوند و حرف های خود را بیان می کنید، دوم این که علمای شما دارای استقلال هستند اما ما حقوق بگیر دولت هستیم ولی شما مستقل هستید و می تواند حرف خود را بیان کنید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در آنجا متوجه شدم به برکت ائمه اطهار(ع) خداوند چه سرمایه هایی برای پیشرفت در اختیار ما قرار داده است، ابراز داشت:در حرکت اربعین امام حسین(ع) بدون این که تبلیغاتی شود و رسانه ها و اشخاص مبلغ باشند ملیون ها نفر از سراسر دنیا در کربلا جمع می شوند، این سرمایه عظیمی برای پیشرفت است که باید قدر آن ها را بدانیم.

وی عنوان کرد: دشمنان شیعه در حال اتحاد با یکدیگر هستند، مسأله ناتوی عربی را رییس جمهور آمریکا پیشنهاد و اعلام کرده که از آن حمایت می کند یعنی همان کاری که در سوریه، عراق و یمن کردند را می خواهند در جاهای دیگر همان کار را انجام دهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید با یکدیگر متحد باشیم و وحدت اعتاب مقدسه برنامه ای است که مردم را بیشتر به سوی وحدت دعوت می کند، باید در کنار زیارت ها؛ مسائل فرهنگی، سازندی، عقاید، اخلاق و تربیت اسلامی به صورت وافی و کافی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: بنده به زیارت کنندگان اعتاب می گویم اگر می خواهید ببیند که زیارت شما قبول است یا خیر، بررسی کنید که آیا بعد از زیارت و در زمان رجوع آیا عوض شده اید یا همانند سابق هستید، اگر روحیه تازه و قلب پاکی پیدا شود زیارت قبول است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آیه« وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا» گفت: خداوند متعال از انسان ها دو چیز را طلب می کند و ما را به یک وعده داده است، آنچه خداوند می خواهند جهاد در همه زمینه ها و اخلاص است که وعده داده در این صورت انسان را به راه خود هدایت می کند.

وی افزود: هدایت دو گونه است، یکی به معنای ارائه طریق و دیگر به معنای رساندن به مطلوب است، هدایت به معنای اول مشروط به جهاد و اخلاص نیست چون خداوند انبیا را برای تمام عالم مبعوث کرده است اما هدایتی که خداوند انسان را وعده داده رساندن به مطلوب است البته در صورتی که انسان جهاد و اخلاص وجود داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که وقتی انسان وعده می دهد به دلیل عجز و جهل امکان تخلف دارد، اظهار داشت: اما خداوند عالم و قادر به همه چیز است که خلف وعده نمی کند، قطعا اگر انسان جهاد کند و اخلاص داشته باشد قطعا پیروز می شود./1323/پ202/ص

ارسال نظرات