۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۸۶۷۰۱
آیت الله موسوی جزایری:

رهبر انقلاب نگاه ویژه ای به مردم خوزستان دارند

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه جهاد عشایر عرب خوزستان مانع از سیطره استعمارگران بر کشور شد، گفت: رهبر انقلاب به احوالات مردم خوزستان و عشایرعرب نگاهی ویژه دارند.
آيت الله موسوي جزايري ، امام جمعه اهواز و نماينده ولي فقيه در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در یادواره جهاد شهدای عشایر عرب خوزستان ضمن عرض درود و صلوات برخاتم انبیا و اهل بیتش و همچنین خیر مقدم به حضار ابراز داشت: حضور بزرگان طوایف و عشایر و در رأس آنها سادات و علما در چنین یادواره ای مایه مسرت است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان ایستادگی عشایر عرب خوزستان در برابر استعمار بریتانیا اظهار داشت: آمدن بریتانیای استعمارگر نه برای خدمت رسانی بلکه برای اشغال، تصاحب و غصب همه داشته های مردم خوزستان در قرن های گذشته صورت گرفته بود.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه بریتانیا صد سال پیش در پی دستبرد به ثروت ها، اموال و املاکمان بود، خاطرنشان کرد: بریتانیا در پی سیطره و سیادت بر خوزستان بود اما عشایر عرب مانع از تحقق چنین امری شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رشادت‌ ها و شهادت مشایخ بزرگ عرب در دفاع از ارزش های اسلام و کشور گفت: سردار شهید حاج علی هاشمی نمونه کامل یک جوان عرب خوزستانی غیرتمند به وطن و اسلام و ولایتمدار و مطیع امام و رهبری است.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان ادامه داد: امروز بر همه ما واجب است تا از بلاد اسلامی دفاع کنیم؛ چرا که نگاه دنیا و جهان اسلام به ما است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به احوالات مردم خوزستان و عشایر عرب اهتمام ویژه ای دارند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به دعوت صورت گرفته برای حضور در کنفرانس صلح جهانی گفت: در این کنفرانس که در هندوستان برگزار شد، به نیابت از همه ملت ایران حضور پیدا کردم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران انتخابات آزادانه و بدون دخالت آمریکا و سفارتخانه های اجنبی برگزار می شود، افزود: مردم آزادانه و با اراده خود نامزد مورد نظر را انتخاب و از این طریق آینده خود و کشور را تعیین می کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اسلامی در سال آینده ابراز داشت: مردم در انتخابات پیش رو به صورت آزادانه و بدون هیچگونه اذیتی پای صندوق های رأی حاضر و نامزد اصلح را انتخاب خواهند کرد.

همچنین سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در این یادواره با اشاره به اینکه عشایر غیور عرب در دوران خفقان و تجاوز بیگانگان دفاع جانانه ای نشان دادند، عنوان کرد: عشایر عرب خوزستان در آن دوران در برابر انگلیسی های استعمارگری که منطقه ما را در دوره های مختلف لجن مال و کشورهای اسلامی را به یوغ خود در آورده بودند، ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان خاطرنشان کرد: عشایر غیور عرب به فتوای مرجع تقلید وقت در برابر بیگانگان ایستادگی کردند./202/9456/ب1

ارسال نظرات