۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۸۶۶۶۳
امام جمعه قزوین:

ائمه جمعه مراقب حرکت های فتنه انگیزانه برخی افراد باشند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: برخی‌ها تلاش می‌کنند از ایام مذهبی نظیر ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) برای ایجاد اختلافات مذهبی سوء استفاده کنند و ائمه جمعه باید مراقب این حرکت‌های فتنه انگیزانه باشند و در مقابل آن راهکار مناسبی اتخاذ کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشست ماهانه ائمه جمعه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین برگزار شد، گفت: شناخت، افشا و مبارزه با مفاسد یکی از رسالت‌های مهم ائمه جمعه محسوب می‌شود و سکوت در مقابل آن خیانت است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی مبارزه با مفاسد در سه سطح بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای را بسیار مهم دانست و افزود: داعش نمونه‌ای از مفسده بین‌المللی، حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها مفسده ملی و فساد اخلاقی یک مسؤول در استان، مفسده منطقه‌ای محسوب می‌شود که باید با شناخت دقیق آن‌ها، دست به افشا و مبارزه بزنیم.

خطیب جمعه استان با بیان این‌که دولت تنها به رئیس‌جمهور و وزرا خلاصه نمی‌شود، ابراز کرد: باید نسبت به کارها و خدماتی که در کشور توسط بدنه بسیار وسیع کارکنان دولت انجام می‌شود، امید و نشاط داشته باشیم و تلاش‌های آن‌ها را قدر بدانیم.

وی در ادامه ضرورت هدایت و مدیریت حرکت‌های مذهبی را یکی دیگر از رسالت‌های ائمه جمعه دانست و اذعان کرد: برخی‌ها تلاش می‌کنند از ایام مذهبی نظیر ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) برای ایجاد اختلافات مذهبی سوء استفاده کنند و ائمه جمعه باید مراقب این حرکت‌های فتنه انگیزانه باشند و در مقابل آن راهکار مناسبی اتخاذ نمایند.

استاد حوزوی نماز جمعه را فرصت بسیار مناسبی برای تقویت مبانی تربیتی دانست و تصریح کرد: پیگیری تقویت مبانی تربیتی یکی از جدی‌ترین رسالت‌های ائمه جمعه محسوب می‌شود و خطبه‌های نماز جمعه فرصت مناسبی برای تقویت مبانی تربیتی به شمار می‌آید.

وی در ادامه تبیین مبانی سیاست دینی در جامعه را ضروری دانست و اضافه کرد: ائمه جمعه باید مردم را نسبت به اهمیت ملاک‌های ایمانی و ارزشی کاندیداها در انتخابات آگاه کنند و این مهم رسالتی است که در تمام ایام باید به آن پرداخته شود.

 امام جمعه قزوین صداقت را یکی از ملاک‌های مهم در تمام حوزه‌ها، به ویژه حوزه سیاسی دانست و تأکید کرد: صداقت ملاکی است که همواره مورد توجه امام علی (ع) بوده و ایشان صداقت را رمز موفقیت در تمام کارها، حتی جنگ‌ها معرفی کرده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز شاهدیم که برخی از مسؤولان به خاطر عدم بهره‌مندی از صداقت، حرف‌هایشان ضد و نقیض می‌شود و با وجود این‌که گفتند از رکود عبور کردیم، پس از چندی آن را رد کردند و گفتند کشور همچنان دچار رکود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین حب دنیا را یکی از آفت‌های جدی در بین مسؤولان برشمرد و خاطرنشان کرد: حب دنیا سبب بسیاری از انحرافات در جامعه و در بین مسؤولان می‌شود و خطر حب دنیا بارها از سوی قرآن و امام علی (ع) تذکر داده شده است.

وی در پایان گفت: در مملکتی که برخی‌ها نیازمند 500 هزار تومان هستند و برای رفع نیازشان به هر دری می‌زنند، مجلس حقوق 24 میلیونی را تصویب و قانونی اعلام می‌کند و یقیناً تصویب چنین قوانینی ظلم آشکار به مردم است./853/101/ب2

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان قزوین

ارسال نظرات