۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۸۶۶۰۶
معاون آموزش حوزه علمیه امام رضا ملایر:

کادرسازی انقلابی باید از حوزه های علمیه آغاز شود

معاون آموزش حوزه علمیه امام رضا ملایر گفت: پاسخگویی به نیازهای انقلاب و نظام اسلامی از طریق کادرسازی انقلابی میسر است و این موضوع باید از حوزه های علمیه آغاز شود.
اینفوگرافیک_ حوزه انقلابی انقلاب اسلامی - حوزه انقلابی

حجت الاسلام هادی یعقوبیان، معاون آموزش حوزه علمیه امام رضا(ع) ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره ضرورت ها و اثرات تحول در حوزه، گفت: تحول نیاز ضروری حوزه است و مطالبات رهبر معظم انقلاب درباره تحول در حوزه باید مورد توجه قرار گیرد و اجرا شود و این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: تخصص ها و مؤسسات تخصصی که در حوزه ایجاد شده است نشان می دهد که حوزه در زمینه ایجاد تحول و اجرا کردن فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این باره، به فکر بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت ملایر، اظهار داشت: می توان گفت تلاش های بسیار خوبی از سوی حوزه در ایجاد تحول صورت گرفته است که البته کافی نیست و باید این فعالیت ها بروزتر باشد و انتظار جامعه بیشتر از این ها است.

وی افزود: در ایجاد تحول در حوزه های علمیه حجم کار سنگین است و این تلاش بیشتر حوزه را می طلبد و حوزه باید بیشتر در این زمینه وارد شود و برای حصول نتیجه مطلب در این مورد برنامه ریزی داشته باشد.

حجت الاسلام یعقوبیان بیان کرد: با توجه به شرایط روز، رشد و ترقی علوم و گسترده شدن رسانه ها و شبکه های ارتباطی و اجتماعی مختلف، تحول حوزه متناسب با این تغییرات و ورود و فعالیت آن در این عرصه ها امری ضروری است.

وی کادرسازی انقلابی در حوزه های علمیه را نیاز و پشتوانه انقلاب دانست و گفت: از این جهت که انقلاب در مسیر اسلام و بسترساز ظهور ولی عصر(عج) و حوزه پشتوانه انقلاب است، لازم است که نیروهای حوزه پا به رکاب انقلاب و نظام باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه امام رضا(ع) ملایر ابراز داشت: لازم است حوزه های علمیه و روحانیان با روحیه انقلابی پاسخگوی همه نیازهای روز جامعه اسلامی و انقلاب باشند و این موضوع از طریق کادرسازی انقلابی در حوزه ها میسر خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: انقلاب و نظام نیاز بسیار بزرگی در زمینه کادرسازی و تقویت و ترویج روحیه و تفکر انقلابی در جامعه دارند و این موضوع مهم باید در حوزه ها شکل بگیرد و لازمه آن حفظ و تداوم انقلاب است./979/302/ب2

ارسال نظرات