۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۸۶۶۰۱
مدیر حوزه علمیه امام رضا ملایر:

تحول لازمه تأثیرگذاری حوزه در عرصه فرهنگی است

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) ملایر گفت: حوزه ها می توانند تأثیر بسزایی در تربیت نسل جوان و رشد فرهنگی و آموزشی جامعه داشته باشند به شرطی که تحولات لازم در آن ها اتفاق بیفتد.
تحول حوزه

حجت الاسلام مهدی رستگاری، مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره ضرورت ها و اثرات تحول در حوزه های علمیه، گفت: حوزه در زمینه های مختلف نیازمند تحول است و لازمه این که حوزه بتواند در تربیت نیروهای متخصص و کارآمد و عرصه فرهنگی موفق و تأثیرگذار باشد، ایجاد تحول است.

وی ادامه داد: یکی از تحولاتی که در حوزه های علمیه ضروری است، تحول در ارتباط حوزه با جامعه است، حوزه نیازمند تقویت و گسترش ارتباط خود با اقشار مختلف جامعه است و برای این موضوع باید بتواند از ابراز ارتباطی روز استفاده کند.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) ملایر اظهار داشت: می توان گفت بسیاری از تحولات در حوزه شکل گرفته و یا در حال شکل گیری است، اما در بعضی از موضوعات نیازمند کار و جدیت بیشتر است.

وی افزود: در بحث نظام درسی و آموزشی و در زمینه اشتغال طلاب و روحانیان و در فعالیت های تبلیغی در حوزه احساس خلأ وجود دارد و حوزه باید برنامه هایی برای ایجاد تحول در این زمینه ها داشته باشد و با جدیّت بیشتری تلاش کند.

حجت الاسلام رستگاری بیان کرد: طلاب و روحانیان در بحث اشتغال پس از اتمام تحصیل، دچار مشکل هستند و زمینه هایی برای فعالیت آن ها وجود ندارد و در این صورت کار و فعالیت های حوزه نتیجه ای نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: اگر برنامه ریزی صورت بگیرد که روحانیان و دانش آموختگان حوزه های علیمه بتوانند در نظام آموزش و پرورش وارد و مشغول فعالیت شوند، تحول عظیمی در این نظام و رشد و تربیت دانش آموزان ایجاد خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) ملایر ابراز داشت: در زمینه ایجاد اشتغال برای طلاب و روحانیان، دولت و نظام نیز باید با حوزه ها همکاری داشته باشند، برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند تا این معضل طلاب و حوزه ها مرتفع شود.

وی در پایان تأکید کرد: حوزه های علمیه می توانند تأثیر بسزایی در تربیت نسل جوان و رشد فرهنگی و آموزشی جامعه داشته باشند؛ به شرطی که برنامه ریزی برای ایجاد تحولات لازم در حوزه ها و اقدامات مناسب صورت گیرد./979/302/ب2

ارسال نظرات