۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۴۸۶۲۰۱
امام جمعه کرمان:

حجت الاسلام توکلی زاده مجاهد راه خدا بود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: حجت الاسلام توکلی زاده مجاهد راه خدا بود و در این راه هزینه ها داد، چنانکه به زندان افتاد و تبعید شد اما دست از تلاش برنداشت.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان شب گذشته در مراسم بزرگداشت عالم واقف و روحانی بصیر مرحوم حجت الاسلام احمد توکلی زاده کرمانی در تالار برق کرمان، اظهار داشت: مرحوم توکلی زاده از علمای اهل کار و تلاش بود به گونه ای که هر جا کاری را ناتمام و یا بر زمین مانده می دید، دست به کار شده و اقدام می کرد.

وی بیان داشت: حجت الاسلام توکلی زاده کرمانی از افراد متدین و جامع بود و کار را برای خدمت به خلق خدا انجام می داد و در همه زمینه ها تلاشگر بود.

حجت الاسلام جعفری با تاکید بر لزوم بهره برداری از علمای خود استان کرمان، افزود: ما در استان خود علمای برجسته ای داریم و حجت الاسلام توکلی زاده نیز از همین افراد بودند و همواره تأکید داشتند تا در ایام مختلف از عما و روحانیت شهر خودمان در مجالس بهره مند شویم و با وجود آنان به سراغ کارشناسان شهرهای دیگر نرویم.

وی ابراز داشت: بهره مندی از علمای کرمان سبب تلاش آنان برای ترقی شده و موجب رشد آنان می شود از سویی دیگر سبب آشنایی مردم با علمای شهرشان می شود.

نماینده ولی فقیه در کرمان عنوان کرد: امام باقر(ع) کار عالمی که جامعه از علمش بهره مند می شود را بالاتر از عابد می دانست، از این رو علما نباید تنها به دنبال تحصیل علم باشند و علم را در سینه خود حبس کنند بلکه باید کاری کنند که مردم از آن استفاده کنند.

وی  اشاره کرد: امام خمینی(ره) نیز معتقد بودند که علما باید مفاهیم حق را بیان کرده و تلاش کنند تا مردم با آن آشنا شوند.

امام جمعه کرمان در بیان ویژگی های این عالم واقف، خاطر نشان کرد: حجت الاسلام توکلی زاده فردی مبتکر، خلاق، مجاهد، متقی و پرهیزگار بود که بخشی از کارهایش ذاتی ایشان بود و متأسفانه آنها را در افراد دیگر نمی بینیم.

وی در پایان با بیان خاطراتی از ایشان، گفت: حجت الاسلام توکلی زاده مجاهد راه خدا بود و در این راه هزینه ها داد چنانکه به زندان افتاد و تبعید شد اما دست از تلاش برنداشت.

در پایان این مراسم، مراسم تجلیل از خانواده این عالم واقف و روحانی بصیر از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان صورت گرفت./9703/202/ب2

ارسال نظرات