۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۸۵۹۱۱
امام جمعه بهشهر:

مسؤولان به جای حاشیه پردازی به دنبال تحقق وعده های خود باشند

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که مسؤولان به جای حاشیه پردازی ها به دنبال تحقق وعده های خود باشند، گفت: امروز یکی از مهم ترین وظایفی که مسؤولان در کشورمان باید به آن توجه کنند و در اولویت برنامه های خود قرار دهند رفع مشکلات اقتصادی است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر شامگاه سه شنبه در دیدار کارآفرینان و مددجویان توانمند شده کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان گفت: نقش کمیته امداد امام خمینی(ره) در مدد به ایتام و نیازمندان نقش مهم و بی بدیلی است که در کاهش نیاز نیازمندان تاکنون موفق عمل کرده است.

وی با اعلام این که تقویت امور دینی و معنوی و مهارت های زندگی از مسائلی است که باید با دقت دنبال شود، افزود: مددجویان کمیته امداد باید با تقویت ایمان و اراده خود در کنار کمک های این نهاد بر فقر چیره شوند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که اسلام دین انفاق و بخشش است که همواره به ياري كردن و دستگيري از مستمندان تأکید داشته و دارد، تصریح کرد: به حتم کمک کردن و دستگیری از محرومان و نیازمندان می تواند از خط فقر در جامعه بکاهد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به اینکه پسندیده‌ترین سنت‌ پیامبر گرامی اسلام(ص)، احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان است، خاطرنشان کرد: در دین اسلام به این سنت حسنه بسیار سفارش شده است و ضمن دعوت برای مشارکت عمومی، از آن به عنوان فریضه الهی و تکلیفی دینی نیز یاد شده است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که دستگیری از نیازمندان و مستمندان، ریشه در اعتقادات اصیل قرآنی و اسلامی دارد، خاطر نشان کرد: اصلی ترین هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی و اشتغال زایی برای محرومان و مستضعفان جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که دولت و مجلس باید زمینه ازدواج آسان نسل جوان را فراهم کنند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین نیازهای ازدواج نسل جوان فراهم بودن اشتغال است که این مسأله می تواند بسیاری از مشکلات پیش روی را مرتفع کند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که رفع مشکل اشتغال نسل جوان بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی احتمالی را رفع خواهد کرد، بیان داشت: متأسفانه یکی از مهم ترین عوامل به وجود آمدن ناهنجاری های اجتماعی نبود یک شغل مناسب برای جوانان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان باید شعار دادن را کنار بگذارند و در مقام عمل وعده های خود را به اثبات برسانند، تصریح کرد: امروز مردم از شعارهای بی پشتوانه خسته شده اند و هیچ توجهی به این وعده های توخالی نمی کنند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که امروز یکی از مهم ترین مطالبات مردم به ویژه نسل جوان از مسؤولان رفع مشکل اشتغال است، بیان داشت: متأسفانه به دلیل بی توجهی به ظرفیت های داخلی شاهد تعطیلی بسیاری از صنایع داخلی هستیم و همین مسأله موجب کاهش اشتغال در جامعه شده است.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که همه مسؤولان کشور باید برای رفع مشکلات اقتصادی وحدت و همدلی داشته باشند، تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین نیازمندی های کشور وحدت مسؤولان بخش های مختلف به منظور رفع مشکلات کشور است.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که مسؤولان به جای حاشیه پردازی ها به دنبال تحقق وعده های خود باشند، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین وظایفی که مسؤولان در کشورمان باید به آن توجه کنند و در اولویت برنامه های خود قرار دهند رفع مشکلات اقتصادی است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که در آستانه سال جدید وظیفه همه ما رسیدگی به نیازمندان و خانواده‌هایی که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند، گفت: همه ما باید نسبت به هم نوعان خود احساس مسوولیت داشته و برای رفع مشکلات آنان تلاش کنیم.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که کمک به نیازمندان افزون بر جلب رضایت الهی در افزایش روحیه نشاط، امید و همدلی در جامعه، بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ را از کودکی در فرزندان خود و با حضور در کارهای نیک و خیرخواهانه بارور کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تاکید بر حفظ کرامت انسانی در جامعه گفت: موفقيت کمیته امداد امام خمینی(ره) در گرو اعتمادی است كه از سوی اين نهاد در جامعه و در بین مردم ايجاد شده است.

امام جمعه بهشهر بر ضرورت حفظ کرامت انسانی در کمک و دستگیری از محرومان و مستضعفان جامعه تأکید کرد و بیان داشت: باید ضمن حفظ حیثیت خانواده های مستمند و گرفتار، حس کمک و دستگیری در جامعه افزایش یافته و همچنین حس مسؤولیت پذیری در قبال همنوعان نیازمند را گسترش دهیم.

حجت الاسلام جباری حمایت از ایتام را سیره امیرمومنان علی(ع) دانست و با اشاره به این که حضرت علی(ع) در همه زمان ها به فکر مردم فقیر و مستمند بود، گفت: پیامبران و امامان معصوم ما شیعیان پیشگام این عرصه الهی بودند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که الگوی حکومت علوی امروز در جامعه اسلامی نهادینه شده است، تصریح کرد: هیچ گاه یک مسلمان نمی تواند در برابر گرفتاری های برادران دینی خود بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که شاد کردن دل مؤمن و شاد کردن دیگران از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: انفاق و دستگیری از محرومان مهم ترین شاخصه یک فرد مؤمن و مسلمان است./202/1317/ب1

ارسال نظرات