۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۸۵۶۶۰
مدیر حوزه علمیه قزوین:

حفظ گردنه‌های اعتقادی و ایمانی از وظایف مسلمانان است

مدیر حوزه علمیه قزوین حفظ گردنه‌های اعتقادی و ایمانی را از وظایف مسلمانان دانست و گفت: این انقلاب به دل‌های مجاهدین و اهل بصیرت بسته شده است.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین امشب در همایش بصیرتی طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان قزوین که با حضور ائمه جمعه و جماعات، اساتید و طلاب حوزه علمیه استان قزوین در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: دیگر زمان آن گذشته است که رسول گرامی اسلام هنگامی که رسالت خود را شروع کردند و مخفیانه دعوت خود را سه سال انجام دادند چون قدرت و سیطره مشرکان به حدی بود که امکان نداشت که حقایق الهی و دینی به روشنی بیان شود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط متفاوت این زمان با شرایط دوران رسول اکرم(ص)، افزود: در این زمان این گونه نیست بلکه مجاهدان و مبارزان فریاد حق خواهی و حق طلبی خود را با فریاد بلند از طریق رسانه‌های مختلف اعلام می‌کنند و این امر لرزه بر اندام استکبار جهانی می‌اندازد.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به حوادث جنگ بدر در زمان رسول گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: درست است که در جنگ بدر تعداد زیادی از مشرکان کشته شدند اما قدرت و سیطره مشرکین از بین نرفت و سال‌های زیادی ادامه داشت به طوری که پس از جنگ بدر جبهه کفر و نفاق سربرآورد و منافقان در پی توطئه و کودتا برآمدند.

وی در ادامه حفظ گردنه‌های اعتقادی و ایمانی را از وظایف مسلمانان دانست و ابراز کرد: زمانی که کربلا به پایان رسید هنگامی که قصد داشتند اهل بیت پیامبر را از مهلکه عبور دهند حال امام سجاد(ع) بسیار دگرگون شد حضرت زینب(س) فرمودند فرزند برادرم نگران نباش چون عَلم‌هایی در این مکان برافراشته خواهد شد که نام ما هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در ادامه اضافه کرد: ما در این زمان آن علم‌های برافراشته را می‌بینیم در این زمان ندای یاری خواهی امام حسین(ع) لبیک گویان زیادی پیدا کرده است و اکنون انقلاب‌های متعددی که در کشورهای مختلف تشکیل می‌شود در حقیقت همان لبیک به ندای فریادخواهی امام حسین(ع) است.

این مقام مسؤول در ادامه طلایه‌دار و فرمانده حرکت‌‌های انقلابی در جهان را روحانیت هوشیار و آگاه دانست و تصریح کرد: راه امام حسین(ع) و راه اهل بیت را روحانیت آگاه و بیدار ادامه داده است امام راحل یک روحانی مجتهد، بابصیر و آگاه بود که انقلاب اسلامی را شروع کرد و دیگران لبیک گفتند، اگر مردم هنوز هم در صحنه حضور دارند به خاطر لبیک گفتن به ندای روحانیت است.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه نباید تفکرات غیرانقلابی حاکم باشد، تأکید کرد: اگر استادی در حوزه علمیه دارای تفکر غیرانقلابی باشد او به ذلت زندگی خواهد کرد و به خفت و خواری خواهد مرد نباید طلبه و استاد در حوزه علمیه سخنی بگوید که بوی پوچی و بی‌تفاوتی داشته باشد چون بی‌تفاوتی هم آفتی است که پسندیده نیست.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه ابراز کرد: یکی از مواضعی که به بصیرت و آگاهی احتیاج دارد موقع انتخابات است ما نمی‌توانیم به عناوین مختلف خود را کنار بکشیم چون این امر یک رکود و بی‌مسؤولیتی نسبت به نظام و ملت است.

وی در پایان گفت: این انقلاب به دل‌های مجاهدین و اهل بصیرت بسته شده است، منتها ما باید بصیرت و هوشیاری خودمان را حفظ کنیم از این رو روحانیت باید مردم را هدایت سیاسی کنند چون سیاست ما عین دیانت است و باید در هر امری دین نمود و ظهور داشته باشد./873/202/ب2

ارسال نظرات