۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۸۵۴۳۵
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان اصفهان:

بقاع متبركه ثروت معنوي جامعه است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان با اشاره به اينكه بقاع متبركه يك ثروت معنوي بزرگ براي جامعه است، گفت: خدمت در بقاع متبركه خدمت به ذريه پاك حضرت فاطمه زهرا(س) است.
حجت الاسلام حسن اميري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حسن اميری بعد از ظهر امروز در همايش توجيهي آموزشي هيأت امنا و خادمين آستان مقدس امامزادگان شهرستانهاي كاشان و آران و بيدگل درآستان مقدس امامزاده ولي ابن موسي(ع) راوند كاشان، گفت: بقاع متبركه يك ثروت معنوي بزرگ براي جامعه ما است و امروز ما اين افتخار را داريم كه در بقاع متبركه خدمتگزار زائران باشيم.

وي حوزه اوقاف و امور خيريه را حوزه مقدسي خواند و با اشاره به اينكه خدمت در بقاع متبركه خدمت به ذريه پاك حضرت فاطمه زهرا(س) و يك افتخار بزرگي است، گفت: يكي ديگر از حوزه هاي فعاليت اوقاف، قرآن و عترت است كه يك ثروت معنوي بزرگ است كه در كشور نصيب ما شده.

حجت الاسلام اميري ابراز کرد: خدمتگزاري به زائران در سطح بقاع متبركه افتخار بزرگي است و كمتر مجموعه اي را مي‌توانيد پيدا كنيد كه هم به قرآن و هم به عترت و هم خدمت به مردم را يك جا داشته باشد كه اميدواريم خدمتگزاري خوب و سبب آبروي اهل بيت(ع) و قرآن و زائرين بقاع متبركه باشيم.

وي اظهار داشت: امروز در آستانه نوروز و تعطيلات نوروز ميهماني بزرگي را در بقاع متبركه در پيش رو داريم كه بايد از لحظه به لحظه فرصتهاي تكرار نشدني آن به خوبي استفاده كنيم.

به گفته وي، در تعطيلات نوروز امسال بيش از 50 ميليون نفر زائر وارد بقاع متبركه كشور خواهند شد كه از اين تعداد بالغ بر 6 ميليون نفر زائر ميهمان بقاع متبركه در استان اصفهان خواهند بود كه از اين 6 ميليون زائر در بقاع متبركه استان اصفهان، اگر بين 7 تا 10 دقيقه در بقاع متبركه حضور داشته باشند ظرفيت بزرگي است كه در اختيار ما كه مجري طرح آرامش بهاري هستيم خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان گفت: از فرصتهاي به دست آمده در حضور زائران نوروزي در بقاع متبركه مي توان در جهت نشر معارف اسلامي بيشترين بهره برداري را داشت و براي زائران فرزندان اهل بيت(ع) خدمتگزاري كرد.

به گفته وي، اگر در مدينه نيستيم و اگر در جوار ائمه معصومين(س) نيستيم، اما ائمه معصومين(س) گفته اند اگر توفيق نداشتيد محضر ما بياييد در جوار صالحين ما و در جوار فرزندان ما عرض سلام داشته باشيد ما جواب سلام شما مي دهيم و اين توفيقي است براي ما كه امروز خادم ذريه خضرت زهرا(س) هستيم.

حجت الاسلام اميري با اشاره به اينكه امروز رويكرد مردم به ويژه در ايام نوروز به بقاع متبركه است، افزود: امروز ما بايد اين هنر را داشته باشيم كه بتوانيم از ظرفيت عظيم در بقاع متبركه، بيشتر بهره برداري را داشته باشيم و براي جذب حداكثري در بقاع متبركه، بايد بهترين متد و راهكار را داشته باشيم و 10 دقيقه حضور زائران را در بقاع متبركه را به 15 دقيقه افزايش دهيم و 15 دقيقه را به 20 دقيقه افزايش دهيم.

وي در ادامه با تأكيد بر جدي گرفتن طرح آرامش بهاري در بقاع متبركه، گفت: اگر رهبر معظم انقلاب بر تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي تأكيد دارد به اين معني است كه دامنه قطب فرهنگي وسيع تر از مجتمع فرهنگي، كانون فرهنگي و مركز فرهنگي است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان تأكيد كرد: ما امروز بايد در جهت تحقق قطب فرهنگي فكر و برنامه ريزي كنيم./203/1307/ب1

ارسال نظرات