۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۸۵۱۰۰
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

فعالیت 1200 کانون فرهنگی در مساجد سیستان و بلوچستان

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری سیستان وبلوچستان از فعالیت 1226 کانون‌های فرهنگی مساجد در استان خبر داد.
کانون مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مهدی پودینه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسجد از صدراسلام جایگاه ویژه و خاصی داشته است گفت: با الگوگیری از پیامبر اسلام که به مسجد تک بعدی نگاه نداشت و از آن برای مقابله با دشمن ،حل اختلاف مردم و محل عبادت استفاده می کرد باید در مسجد به پرورش نیروهای زبده و متعهد برای حکومت اسلامی استفاده کرد.

وی افزود: مسجد مکان آموزش، شناسایی و استعدادیابی جوانان است که جوانان در آن به عنوان نیروهای انقلابی تربیت می‌شوند .

وی تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد  استان را 1226 باب اعلام کرد و گفت: از این تعداد 885 باب کانون روستایی و 29 باب کانون عشایری و 116باب کانون مرزی است.

 مسوول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: این آمارنشان دهنده آن است که 70 درصد کانونهای استان را کانونهای روستایی تشکیل می دهند که مادر این کانونها برنامه های فرهنگی هنری ویژه ای داریم و نگاه ویژه ای به کانونهای عشایر و روستایی داریم.

وی با اشاره بر اینکه در سطح استان سیستان و بلوچستان 24 کانون تخصصی وجود دارد؛ افزود: موضوع فعالیت برای این کانون ها تعیین می شود و افراد دوره های آموزشی را در قم و تهران سپری می‌کنند.

پودینه خاطرنشان کرد: کانون های تخصصی استان در عرصه ورزشی، قرآن و عترت و مهدویت فعالیت دارند که سرانه تعلق گرفته به کانون ها براساس سطح بندی است./831/204/ب1

ارسال نظرات