۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۴۸۴۴۰۳
کارشناس مسائل مذهبی:

انقلاب اسلامی از انقلاب اهل بیت نشأت گرفته است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: انقلاب امروز ما نشأت گرفته از انقلاب اهل بیت و ائمه است که با نگاه به این دو در می یابیم تمامی شهدا می گویند راه ما از کربلا می گذرد.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام ایمان امینی شب گذشته در سومین کنگره شهدای دانشجو استان سیستان و بلوچستان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد گفت: انقلاب امروز ما نشات گرفته ازانقلاب اهل بیت و ائمه است که با نگاه به این دو در میابیم تمامی شهدا می گویند راه ما از کربلا می گذرد و ما پیرو راه امام حسین(ع) هستیم.

وی وظیفه امروز جامعه روحانیت و قشر دانشجو در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت نگاه کردن به سیره اهل بیت و احیای این مهم است.

حجت الاسلام امینی بیان کرد: امام حسین(ع) سرسپرده راه شهادت بود و می توان درک کرد انقلاب ما با ریخته شدن خون‌های بسیار و تقدیم کردن شهدای بی شمار بیشماری شهید وشهادتها شباهت دارن به هم از این رو در برگزاری و احیای این خونها به سبک حضرت زینب نگاه کنیم که ایشان زینب وار به این قضیه عمل کردند بنابراین هر انقلابی دارای دو قسمت خون و پیام رسانی است.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: شهد ا با گذشتن از خون خود راه امام حسین(ع) را ادامه دادند و پیام رسانی که حضرت زینب آن را انجام داد وظیفه امروز شده است.

وی عنوان کرد: این بانوی بزرگ با سیره و عملی که داشتند برای حفظ آرمانهای شهدا عملی و خطابه بحث های علمی کردند و مناظره داشتند تا حقانیت شهدای کربلا را به همه اعلام کردند.

وی تصریح کرد: حضرت زینب بعد از شهادت شهدا به مدینه بازگشتند و با برگزاری یادواره و کنگره شهدا یاد و خاطره شهدا را در اذهان عمومی احیا کردند تا همگان هدف این انقلابها و خونها را بدانند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه رسالت امروز ما این است که زینب وار بحث و مناظره کنیم گفت: باید به همگان بگوییم همه اینها در راه خدا بوده و در برابر هیچ مستکبر و ظالمی سر تعظیم فرود نمی آوریم و یادواره شهدا را در تمام مناطق اجرا  خواهیم کرد./204/831/ب1

ارسال نظرات