۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۸۴۳۰۹
آیت‌الله ایمانی:

جنسیت در عرصه رسیدن به کمالات معنوی و مادی مطرح نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: هر کمالی و هر مقامی که اسلام برای انسان متصور است مرد و زن در آن مشترک‌اند و اساساً بحثی به نام جنسیت در عرصه رسیدن به کمالات معنوی و حتی کمالات مادی مطرح نیست.
آيت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، پیش از ظهر امروز، در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه معصومیه(س) شیراز گفت: در تمام آیات قرآن كریم به این نكته اشاره شده است كه هر كمال و مقامی كه برای انسان متصور است مرد و زن در آن مشترک‌اند و اساساً بحثی درباره جنسیت در عرصه رسیدن به كمالات معنوی و حتی كمالات مادی مطرح نیست.

وی در ادامه افزود: طبق آیات قرآن كریم مردان از آنچه تلاش می‌كنند نصیب می‌برند و زنان هم به همین شكل در عبادات و اطاعات كه قرب به حق به وسیله آن حاصل می‌شود، بهره می‌برند و تفاوتی میان زن و مرد نیست و همه عبادت‌ها و اطاعت‌ها یكسان است و حتی در برخی از عبادات و فعالیت‌های اجتماعی كه خداوند تكلیف را از زنان برداشته معادلی برای آن قرار داده است.

آیت‌الله ایمانی اظهار كرد: در صدر اسلام این قضیه برای زنان مدینه جا افتاده بود كه در همه مسائل و قضایا مردان و زنان علی السویه هستند یعنی زنان در انجام جهاد با مردان شریك بودند و همان جهاد در خانه‌داری و امور محوله‌ای كه مربوط به جهاد است، بود و همان مزد كه به مردان داده می‌شود به زنان هم اعطا می‌شد.

وی با بیان اینكه ممكن است برخی سؤال كنند كه در اسلام جنسیت و تبعیض‌هایی برای دستیابی به كمالات مطرح شده یعنی می‌گویند بر اساس جنسیت كمالات فرق می‌كند و بعد تفاوت ایجاد می‌شود، گفت: تفاوت میان زن و مرد در اینجا طبیعی است اما اینكه می‌گویند این تفاوت به تبعیض منتهی می‌شود، خلاف عدل و عدالت است چرا كه خداوند كار ظالمانه انجام نداده و نمی‌دهد و تبعیض یك نوع ظلم است كه خداوند از آن بر حذر و دور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به ایام شهادت صدیقه طاهره(س) بیان کرد: فاطمه زهرا(س) بانویی است که در کمالات آن‌قدر رشد و مقام پیدا کرد و که به حدی رسید که محور خشم و رضای خدا شود.

وی ادامه داد: عبارتی بسیار بسیار بلند و مضمون سنگینی است و ممکن است شنیدن فراوان یک سخن اهمیت آن را یک مقدار در نظر انسان کم کند، اما این سخن، سخنی است که با هیچ مطلبی قابل مقایسه نیست که خدا درباره پیامبر بیان داشته و توضیح داده است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه درباره حضرت زهرا (س) می‌گویند رضای زهرای طاهره رضای خداست گفت:  مقام حضرت زهرا (س) در این است که خدا گفته اگر فاطمه راضی شد من راضی‌ام اگر فاطمه راضی نشد من راضی نیستم.

وی افزود: یعنی در وجود فاطمه زهرا(س) جز خدا چیز دیگری نیست، قیام و قعودش و خواستن و نخواستنش، خندیدن و گریه کردنش همه برای خداست و همه خداست و غیر از خدا چیز دیگری نیست.

امام‌جمعه شیراز در پایان گفت: توسل و توجه به این بانوی بزرگ و رابطه با این بانوی بزرگوار گره‌گشای تمام مسائل دنیا و آخرت است و باید این ارتباط را در تمام شرایط حفظ کرد و نگاه داشت./۹۱۹/202/ب1

ارسال نظرات