۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۸۴۰۷۰
کارشناس امور دینی:

محافل اهل بیت بهترین واسطه و وسیله برای بازگشت به سوی خدا است

کارشناس امور دینی گفت: هرگز نباید از رحمت الهی نا امید شد، زیرا بالاترین گناه نا امیدی از درگاه الهی است، پس بدانیم همین محافل اهل بیت(ع)، بهترین واسطه و وسیله برای بازگشت به سوی خدا است.
فاطمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی اکبر غفوری نسب، کارشناس امور دینی امشب در مسجد سیدالشهدا(ع) کرمان در جمع عزادارن فاطمی در ادامه مباحث اهمیت لقمه حلال، اظهار داشت: وجود حق الناس در لقمه حرام نکته بسیار مهمی است چنانکه امام علی(ع) می فرمایند: اولین سوالی که در قیامت از همه مردم می پرسند از حق الناس است و پایین ترین مرتبه حق الناس در حقوق مادی مردم است.

وی بیان داشت: حقوق جانی مردم در مرتبه دوم حق الناس دارای اهمیت است و سپس حق آبرویی آنان است از این رو می بینیم که حتی در رابطه با  فکر بد و سوء ظن داشتن به دیگران نیز  هشدار داده شده است زیرا برخی از این افکار گناه محسوب می شود.

حجت الاسلام غفوری نسب در مورد راهکار عدم گرفتاری در تفکرات سوء نسبت به مردم، گفت: از آنجا که در عصر امروز به دلیل وجود وسایل ارتباطی وسیع، امکان فکر بد در رابطه با مردم وجود دارد پس لازم است جهت جلوگیری از آن به قرآن مراجعه کنیم و راهکار را دریابیم چراکه قرآن به ما توصیه کرده که در امور دیگران تجسس نکنیم و در مجالس و محافل غیبت، قرار نگیریم زیرا ذهن انسان را درگیر افکار سوء می کنند.

وی با اشاره به اهمیت دقت در اعمال، ادامه داد: تمام دارایی ما در آخرت، اعمال ما است پس دقت کنید که حق الناس به گردنمان نماند چرا که در آن دنیا برای راضی کردن صاحب حق از اعمال نیکمان می کاهند تا او راضی شود و اگر حسنه ای نداشته باشیم از گناهان او برمی دارند و به پرونده ما می افزایند تا آنکه راضی شود.

این کارشناس دینی بیان داشت: پیامبر (ص) فرمودند: اعمال و اموال و اولاد سه رفیقی هستند که تا پای قبر همراه هر انسانی هستند اما تنها اعمال انسان است که او را پس از مرگ همراهی می کند پس لازم است دقت بیشتری در اعمالمان داشته باشیم.

حجت الاسلام غفوری نسب ابراز داشت: یکی دیگر از آثار قطعی لقمه حرام، زدودن حیا و عفت از قلب انسان است شاید یکی از دلایل کمرنگ شدن حیا و عفت در جامعه امروز، بی توجهی به لقمه حلال است.

وی اشاره کرد: بالاترین مرتبه حیا، عفیف شدن است و پایین ترین مرتبه حیا، آن است که در گناهان از خدا شرم کنیم چنانکه خدا را حاضر و ناظر بر اعمالمان بدانیم علاوه بر آن اگر گناه کردیم پشیمان شده و به سوی خدا بازگردیم زیرا اگر قبح گناه در نزد فردی شکسته شود بسیار خطرناک است.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: هرگز نباید از رحمت الهی نا امید شد زیرا بالاترین گناه نا امیدی از درگاه الهی است پس بدانیم همین محافل اهل بیت (ع)، بهترین واسطه و وسیله برای بازگشت به سوی خدا است.

حجت الاسلام غفوری نسب در پایان تصریح کرد: پس از لزوم حیا در دایره گناه، باید در دایره عبادت نیز از غرور و ریا حیا کنیم و کار اندک خود را زیاد نبینیم و تصور نکنیم در بهترین مقام بندگی خدا هستیم و آن را جلوی مردم بزرگ جلوه نکنیم./9703/202/ب2

ارسال نظرات