۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۸۳۷۹۴
مدیر هیأت امنای مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران:

حیات معنوی و باطنی با پرهیز از معصیت به دست می‌آید

مدیر هیأت امنای مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران در ادامه با اشاره به حساس بودن انسان نسبت به حیات معنوی و باطنی خود، گفت: اگر در دین انسان و معرفت او نسبت به معارف حقه خدشه‌ای وارد شود این دین نمی‌تواند حیات معنوی و باطنی فرد را ضمانت کند.
حجت الاسلام اوتارخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام عباس اوتارخانی مدیر هیأت امنای مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران امشب در مسجد امام خمینی قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با اشاره به وجود حضرات معصومین(ع) برای جامعه دینی گفت: وجود ائمه و حضرات معصومین(ع) برای جامعه بشری نور است دلی که در آن محبت و معارف اهل بیت(ع) قرار بگیرد آن دل نورانی است دلی که نورانی باشد دلی است خدایی که در آن دل معرفت حضرت زهرا(س) جای خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ایام فاطمیه برای شیعیان افزود: ایام فاطمیه در حقیقت سنجش حیات قلب و دل انسان است یعنی اگر کسی بخواهد حیات معنوی و باطنی خود را مورد ارزیابی قرار دهد باید ببیند چقدر با عالم بالا و خداوند متعال ارتباط دارد فاطمیه ایامی است که اگر کسی نسبت به خودش بدگمان باشد و نسبت به حیات خود حساس باشد با معرفت نسبت به حال خود پر این ایام می‌تواند خود را مورد ارزیابی قرار دهد.

حیات معنوی و باطنی انسان با پرهیز از گناه و معصیت به دست می‌آید

مدیر هیأت امنای مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران در ادامه با اشاره به حساس بودن انسان نسبت به حیات معنوی و باطنی خود اظهار کرد: اگر در دین انسان و معرفت او نسبت به معارف حقه خدشه‌ای وارد شود این دین نمی‌تواند حیات معنوی و باطنی فرد را ضمانت کند قرآن انسان‌ها را به سوی حیات طیبه دعوت می‌کند ایام فاطمیه هم انسان را به سوی آن حیات طیبه‌ای که خداوند متعال وعده داده است دعوت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه گناه و معصیت دل انسان را می‌میراند ابراز کرد: انسان اگر آلوده به گناه باشد به حیات باطنی و معنوی نمی‌رسد و از درک حقایق عوالم بالا محروم می‌شود هر چه انسان آلودگی گناهش کمتر باشد و لطافت روحش بیشتر شود عوالم بالا را بیشتر درک می‌کند انسانی که پاک و متخلق به اخلاق الهی باشد در مجالس وعظ و موعظه حضور ملائکه الهی را به وضوح درک و حس می‌کند.

اگر انسان اهل معصیت نباشد درک خوبی از عوالم بالا پیدا خواهد کرد

حجت الاسلام اوتارخانی در ادامه با اشاره به نمونه‌ای از رحمت خداوند متعال نسبت به بندگان مومن و شایسته اضافه کرد: بارش باران از رحمت‌های خداوند بر بندگان است هنگام نزول باران دعا مستجاب می‌شود در روایت است که هر قطره باران از سوی ملکی از ماموران آسمان گرفته می‌شود و به زمین تحویل داده می‌شود بنابراین وقتی باران می‌بارد فضای زمین ملکوتی می‌شود بنابراین اگر انسان اهل معصیت نباشد درک خوبی از عوالم بالا پیدا خواهد کرد.

مدیر هیأت امنای مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران با بیان اینکه شب‌های فاطمیه شب محک و ارزیابی حیات قلب است ابراز کرد: ما در این شب‌ها بر سفره احسان و کرم آن حضرت می‌نشینیم چون می‌دانیم حیات فاطمی انسان همان حیات درونی و باطنی قلب است.

وی در پایان گفت: انسان در حیات زایشی و نباتی خود هیچ فرقی با سایر موجودات عالم پیدا نمی‌کند آن کسی که حقیقت خودش را دریافته و گوهر وجود خود را شناخته است به حیات باطنی و قلبی خود حساسیت پیدا می‌کند./202/873/ب1

ارسال نظرات