۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۸۳۷۵۵
آيت الله نمازي:

امر به معروف و نهي از منکر از احكام اركاني اسلام است

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: امر به معروف و نهي از منكر جايگاه رفيعي در قرآن دارد به طوري كه خداوند در قرآن امر به معروف و نهي از و از احكام اركاني اسلام معرفی می کند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهي از منكر شهرستان كاشان، گفت: يكي از مشكلات امروز جامعه، مشكلات خانوادگي ناشي از عدم آگاهي و عدم آشنايي حقوق زن و شوهر و فرزندان است.

وي افزود:  روحانيان مستقر در باغ فين و خانه تاريخي كاشان و پارك ها و محل استقرار مسافران نوروزي در تعطيلات نوروز امسال بين اقامه دو نماز، پنج دقيقه را به بيان روايات حقوقي و اخلاقي اختصاص دهند.

آيت الله نمازي، يكي از مهمترين عوامل افزايش آمار طلاق را عدم آگاهي حقوق زن به مرد و حقوق مردم به زن و حقوق فرزندان دانست و گفت: متوليان امور فرهنگي از فرصت هاي به وجود آمده مانند تعطيلات نوروزي بايد حداكثر استفاده براي آگاهي بخشي به جامعه داشته باشند و فرصت هايي را بوجود بياورند تا مطالب علمي و فرهنگي بيان شود.

وي استفاده جملات كوتاه منكرات، گناه، غيبت، دروغ و ديگر مسائل اخلاقي در بنرها و تابلوهاي تبليغاتي در اماكن تاريخي و گردشگري و معابر عمومي و مسيرهاي رفت و آمد مسافران نوروزي را در ترويج فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر در جامعه موثر دانست.

نماينده ولي فقيه دركاشان، يكي از منكرات را نگاه به نامحرم دانست و اظهار داشت: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، نگاه به نامحرم تير شيطان است كه به هدف مي خورد و اين تير مسموم است.

نماينده ولي فقيه دركاشان همچنين بر امنيت مسافران نوروزي در شهرستان كاشان تأكيد كرد و افزود: شوراي تأمين، دادسرا، نيروي انتظامي و بسيج بايد به گونه اي هماهنگي و  برنامه ريزي‌كنند كه يا شاهد هيچ گونه سرقتي نباشيم و يا اگر سرقتي هم وجود داشته كاهش داشته باشد.

وي عطوفت و مهرباني با ديگران را يكي از مهمترين ابزارهاي فريضه امر به معروف و نهي از منكر دانست و گفت: نيروهاي امربه معروف و نهي از منكر در مقابله با هرگونه منكري با پرهيز از خشنونت، محبت و مهرباني را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار دهند و اخلاق اسلامي را در اين فريضه الهي رعايت كنند.

آيت الله نمازي در ادامه امر به معروف و نهي از منكر را در كشور مظلوم دانست و اظهار داشت: جايگاه امر به معروف و نهي از منكر اين نيست كه هزينه هاي اين فريضه در جلسات امر به معروف و نهي از منكر بين ادارات و سازمان ها توزيع شود.

وي با تأكيد بر اينكه فريضه امر به معروف و نهي از منكر در كشور بايد رديف بودجه داشته باشد، خاطرنشان كرد: امر به معروف و نهي از منكر جايگاه رفيعي در قرآن دارد به طوري كه خداوند در قرآن مي فرمايد ‹‹الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمور››  امر به معروف و نهي از و از احكام اركاني اسلام است./1307/202/ب1

ارسال نظرات