۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۸۳۶۴۱
حسینی:

دولت در توسعه اشتغال ناتوان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم گفت: امروز بسیاری از کارگاه‌های اقتصادی تعطیل شدند چراکه حمایت لازم از آنها نمی‌شود.
سید محمد حسینی

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره تأکیدات رهبر معظم انقلاب در توجه به کار و سرمایه ایرانی و میزان توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و بزرگ از سوی دولت، گفت: امروز ما شاهدیم بسیاری از کارگاه‌های اقتصادی تعطیل شدند چراکه حمایت لازم از آنها نمی‌شود.

وی افزود: به جای اینکه فرصت‌های شغلی توسعه پیدا کند همانی هم که بود تعطیل شده یا با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند.

حسینی عنوان کرد: ایراد می‌گرفتند که یارانه‌ها در بین مردم توزیع می‌شود و از کارگاه‌های تولیدی حمایت نمی‌شود، حال وزیر صنعت خودشان می‌گوید در این زمینه کاری انجام نشده و حمایتی صورت نگرفته و بیشتر به شعار و حرف بسنده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم، افزود: ما در پایان سال اقنصاد مقاومتی اقدام و عمل هستیم، دولت باید توضیح دهد که چه کارهایی انجام داده است، اینکه حرف مردم تکرار شود که ما مشکل رکود، اقتصاد و بیکاری داریم دردی را دوا نمی‌کند توقع مردم این بود که اقدامات جدی صورت گیرد.

وی درباره اینکه آیا بروکراسی سنگین اداری از مهمترین موانع اقتصاد مقاومتی در کشور است یا دولت اجازه فعالیت به بنگاه‌های اقتصادی را نمی‌دهد، اظهار داشت: ما یک دیوان‌سالاری داریم که خیلی فعال نیست به جای اینکه پیش برنده و کمک‌کننده باشد و به امور سرعت بخشد گاهی بازدارنده نیز هست و افراد را در پیچ و خم اداری نگه می‌دارد و این مشکل صرفا در حوزه اقتصاد نیست حتی در فرهنگ نیز وجود دارد.

 حسینی افزود: بروکراسی اداری افراد را اذیت می‌کند و نمی‌گذارد سرعت لازم در کارها وجود داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم، ادامه داد: وقتی ما کابینه‌ای با انسان‌های فرسوده و سن بالا را انتخاب می‌کنیم که نیروی تازه نفس و با انگیزه محسوب نمی‌شوند نمی‌توان از آنها انتظار داشت در کشور تحرک  ایجاد کرده با استان‌ها و شهرستان‌ها و جاهای مختلف ارتباط گسترده مردمی داشته راه‌گشا و گره‌گشا باشند، این مساله به سطوح مختلف نیز تعمیم می‌کند طوری که همه ما ضعف و ناکارآمدی آنها را می‌بینیم.

وی افزود: اگر دولت به موقع کارهای خود را انجام دهد بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آید، اما ما امروز شاهد انبوهی مشکلات هستیم که برای کشور خوب نیست./302/807/ب1

ارسال نظرات