۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۸۳۶۰۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران مطرح کرد؛

ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب از سوی مبلغان در منابر و خطابه ها

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران بر ضرورت تبیین و بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی برای عموم مردم از سوی روحانیت در منابر و خطابه ها تأکید کرد و گفت: امروز یکی از توطئه های دشمنان انقلاب، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه با ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان، به نقش مهم مبلغان دینی در ترویج اصل دین در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: گسترش احکام و ارزش های دینی در جامعه با تلاش و مجاهدت های علما و روحانیان صورت گرفته است.

وی با بیان این که اگر تلاش ها و از خودگذشتگی علما و بزرگان دینی در طول تاریخ نبود به حتم تحریف های بسیاری در دین صورت می گرفت، افزود: دشمنان و بدخواهان شریعت محمدی کمر به نابودی دین بسته بودند و این مسأله در تاریخ به اثبات رسیده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت شیعه هر آنچه در توان داشت برای دفاع و حراست از دین به میدان آورد و از ارزش های اسلامی دفاع کرد، بیان داشت: باید قدردان چنین شخصیت های بزرگی در تاریخ تشیع باشیم که حتی با تقدیم جان خود نیز نگذاشتند به اسلام ناب خدشه ای وارد شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که هدف اصلی دشمنان نابودی کامل دین و ارزش حاکم بر جامعه اسلامی است، تصریح کرد: شیوه تحریف و دشمنی هر روز با روز دیگر متفاوت است و امروز با هجمه های فرهنگی و گسترش شبهات دینی تلاش می کنند مانع تقویت دین در جامعه شوند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) در راه حفظ دین و شریعت محمدی به شهادت رسیدند، گفت: روحانیت به عنوان ادامه دهندگان راه و مسیر پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) همواره رسالت سنگینی بر عهده داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و فقهای دین همان مسیر پیامبران الهی را برای حفظ دین طی کردند، خاطرنشان کرد: امروز اگر می بینیم که مبانی دینی به راحتی و بدون تحریف در اختیار جامعه اسلامی قرار دارد به دلیل همان از خودگذشتگی های بزرگان دین در دوران خفقان و ظلمه است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت شیعه در دفاع از دین همواره پیشگام بوده و لحظه ای درنگ نکرده است، گفت: در صد سال اخیر می بینیم که این روحانیت انقلابی و با بصیرت شیعه بوده است که با موضع گیری های به موقع خود خطر استعمار و استکبار را از جامعه اسلامی دور کرده است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که جریان مشروطیت، صدور حکم تحریم تنباکو، نهضت ملی شدن صنعت نفت و همچنین انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نشان دهنده مرجعیت شیعه در دفاع از دین و مقابله با استعمار و استکبار است، تصریح کرد: نهضت عظیم ملت ایران به عنوان یکی از انقلاب های مهم و بی نظیر در قرن معاصر با رهبری روحانیت شیعه به پیروزی رسید و این یکی از مهم ترین نقش های روحانیت در دهه های اخیر بوده است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت هر جا که احساس کرد اسلام و انقلاب در خطر است با جان و دل به میدان مبارزه آمد و دین و ارزش های اسلامی دفاع کرد، گفت: در جریان نهضت انقلاب نیز روحانیت با روشنگری های خود در جامعه زمینه قیام مردم علیه رژیم طاغوت را فراهم کرد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که روحانیت لحظه ای از مردم جدا نبوده است و این یکی از شاخصه های مهم روحانیت شیعه است، افزود: روحانیت در جریان مبارزات نهضت انقلاب همگام و همراه با مردم در صحنه حاضر بودند و این نقش آفرینی تا پیروزی انقلاب با جدیت ادامه داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش آفرینی روحانیت شیعه تنها به پیروزی نهضت انقلاب خلاصه نشد و پس از پیروزی انقلاب نیز در همه صحنه ها و عرصه ها حضوری ارزشمند و اثرگذار داشته است، تصریح کرد: هیچ گاه نمی توان نقش روحانیت را در استحکام پایه های انقلاب اسلامی در 38 سال اخیر نادیده گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نیز نقش ارزنده ای در جبهه های حق علیه باطل داشته است، گفت: این حضور به گونه ای بوده که امروز هزاران شهید روحانی در سراسر کشور شناسایی و ثبت رسیده است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که نقش و جایگاه امروز روحانیت بسیار سنگین تر از گذشته است، بیان داشت: امروز شاهد گسترش روز افزون هجمه ها و شبهات دینی بسیاری علیه ارزش های دینی و انقلابی جامعه اسلامی هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مبلغان دینی باید با جهاد علمی پاسخگوی شبهاتی که از سوی دشمنان در جامعه اسلامی علیه دین و انقلاب مطرح می شود باشند، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به این شبهات خطرناک به روز بودن اطلاعات علمی مبلغان دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همچنین امروز وظیفه سنگینی در برابر انقلاب و ارزش های آن دارد، تصریح کرد: حراست و پشتیبانی از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی باید همواره مورد توجه روحانیت شیعه قرار گیرد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرصتی مناسب است تا اسلام ناب محمدی را به خوبی به جامعه و همه ملت ها بشناسانیم، اظهار داشت: امروز همه وظیفه دارند دین خود را نسبت به انقلاب ادا کنند.

مدیر کل اوقاف  وامور خیریه مازندران بر ضرورت تبیین و بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی برای عموم مردم از سوی روحانیت در منابر و خطابه ها تأکید کرد و گفت: امروز یکی از توطئه های دشمنان انقلاب، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه با ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که هجمه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی باید با روشنگری مناسب روحانیت خنثی شود، تصریح کرد: حضور در صحنه روحانیت موجب عقب راندن دشمن از بلاد اسلامی به ویژه ایران اسلامی خواهد شد./1317/202/ب2

ارسال نظرات