۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۸۳۵۹۰

تربیت حافظان قرآن در مدرسه علمیه امام صادق ازنا

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا با اشاره به اینکه این مدرسه تنها مدرسه قرآنی استان لرستان است، گفت: در این مدرسه علمیه حافظان قرآنی تربیت می شوند.
حافظ قرآن کريم

حجت الاسلام عبدالله بنیادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا تنها مدرسه قرآنی در استان لرستان است که در جهت تربیت حافظان قرآن فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال مدرسه علمیه برادران ازنا قرآنی شده است، افزود: سال گذشته 10 نفر از داوطلبان برای تعلیم و تربیت در زمینه علوم قرآنی پذیرش شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا بیان داشت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته طلاب این مدرسه در کنار دروس حوزه علوم قرآنی را فرا می گیرند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون طلاب مدرسه علمیه برادران ازنا یک جزء از قرآن را حفظ هستند، بیان داشت: طلاب سالی پنج جزء را حفظ خواهند کرد.

حجت الاسلام بنیادی به برنامه ها و تعامل با آموزش و پرورش در راستای تربیت حافظان قرآن اشاره و عنوان کرد: آموزش و پرورش با معرفی ظرفیتها و دانش آموزان موفق در زمینه حفظ قرآن به حوزه می تواند در راستای تربیت حافظان قرآن یاری گر حوزه باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای جذب افراد علاقه مند و با استعداد به حوزه نیز برنامه هایی صورت گرفته است و روحانیان با حضور در مدارس در جهت تبیین اهداف حوزه و بیان جایگاه و فعالیت مدارس علمیه در راستای بصیرت افزایی در پذیرش افراد علاقه مند به حوزه ایفای نقش می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا با اشاره به پذیرش در مدرسه علمیه ازنا از کلاس هشتم تا دیپلم، خاطرنشان کرد: مبلغان و روحانیان در این زمینه در مدارس راهنمایی و دبیرستان فعالیت تبلیغی دارند.

وی با بیان ضرورت تبلیغ و اطلاع رسانی به موقع از زمان و نحوه پذیرش در حوزه، بیان داشت: با بصیرت افزایی و تبیین جایگاه مدارس علمی و دینی بین جوانان می توان در جذب افراد نخبه، علاقه مند و با استعداد گام برداشت./9459/302/ب2

ارسال نظرات