۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۸۳۵۸۸
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران همدان خبر داد؛

ارسال 280 اثر از سوی طلاب خواهر به جشنواره علامه حلی

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران همدان از برگزاری چهارمین دوره جشنواره علامه حلی در اوایل سال 96 در همدان خبر داد و گفت: تاکنون 280 اثر از سوی طلاب خواهر به جشنواره ارسال شده است.
حوزه خواهران جشنواره علامه حلی

معصومه ناطقی خمسه، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران همدان در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری رسا در همدان، اظهار داست: حوزه‌های علمیه سه مسؤولیت کلیدی و اساسی دارند که تولید مطالب دینی یکی از این وظایف است و عمل به این وظیفه هیچ راهی جز پژوهش ندارد.

ناطقی خمسه بیان کرد: فراخوان چهارمین دوره جشنواره علامه حلی با هدف بررسی آثار پژوهشی در حوزه علوم اسلامی برای طلاب جوان از مهرماه اعلام و ارزیابی آثار نیز از دی ماه امسال آغاز شده است.

وی رشد علمی در مقالات را امیدوار کننده توصیف و عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره در حوزه علمیه برادران واقع شده و تاکنون 280 اثر از حوزه های خواهران در قالب مقاله، کتاب، پایان نامه و تحقیق پایانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

ناطقی خمسه در ادامه با اشاره به نحوه داوری جشنواره، افزود: در این راستا 10 استاد ارزیاب در جشنواره همکاری دارند که در مرحله نخست ارزیابی اجمالی، در مرحله دوم ارزیابی تفصیلی اول و دوم و مرحله داوری را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه حوزه‌های علمیه از ابتدا مرکز اجتهاد، تولید علم و تحقیق بوده‌اند، گفت: از افتخارات حوزه علمیه آن است که در مسائل پژوهشی توفیقاتی داشته و در سال‌های اخیر گام‌های ارزشمندی در این راستا برداشته است.

ناطقی خمسه اظهار داشت: جوایز نقدی این جشنواره ضمن جوایز معنوی به نفرات اول، دوم، سوم و شایسته تقدیر در هر محور اهدا می شود، ضمن اینکه نفرات اول تا سوم هر محور به مرحله کشوری نیز راه می یابند.

وی پرداختن به مسأله پژوهش را امری مهم توصیف کرد و ابراز داشت: امروز عرصه پژوهش امری بسیار مهم است که باید در حوزه احیا و تقویت شود و جشنواره علامه حلی زمان مناسبی برای این کار است./979/303/ب2

ارسال نظرات