۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۸۳۵۷۵
معاون پژوهش حوزه علمیه همدان:

جذب طلاب در حوزه نیازمند هدف گذاری دقیق است

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان گفت: جلوگیری از هدر رفت نیروها و ظرفیت های حوزه و حصول نتیجه مطلوب مستلزم هدف گذاری دقیق در جذب طلاب است.
حجت الاسلام کاظمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سعید کاظمی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان همدان پیش از ظهر امروز در حوزه آیت الله آخوند همدان با توجه به آغاز ثبت نام داوطلبان ورود به حوزه های علمیه، گفت: موضوعی که در حوزه های علمیه بسیار ضرروت دارد و مورد نیاز است، نظام مندسازی جذب طلاب و گزینش داوطلبان ورود به حوزه به صورت هدفمند است.

وی اظهار داشت: ورود هر طلبه به حوزه هزینه های مادی و معنوی به دنبال دارد و توجه به این مسأله یکی از اصلی ترین ضرورت های نظام مندسازی جذب طلاب در حوزه های علمیه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان افزود: بر همین اساس اگر جذب طلاب در حوزه های علمیه به صورت دقیق، نظام مند و هدفمند انجام نشود، هزینه ها افزایش می یابد و سبب هدر رفت نیروها و ظرفیت های حوزه می شود.

وی در ادامه گفت: ماندن طلاب در حوزه های علمیه و یا جداشدن آن ها از حوزه نیز هزینه های کلانی برای حوزه به همراه خواهد داشت، بنابراین این نکته نیز در جذب و گزینش طلاب باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام کاظمی ابراز داشت: در پذیرش و جذب داوطلبان ورود به حوزه های علمیه باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که داوطلبانی که انگیزه و استعداد کافی برای تحصیل در حوزه علمیه را داشته باشند پذیرش شوند.

وی تأکید کرد: باید هدف گذاری دقیقی در بحث جذب و گزینش طلاب صورت گیرد تا از هدررفت نیرو و هزینه ها جلوگیری شود و این هزینه ها و نیروها در محل درست خود صرف شود و مثمرثمر واقع شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان بیان داشت: اگر در کنار این مسائل، به کمبودها و محدودیت منابع مالی و انسانی حوزه های علمیه نیز توجه داشته باشیم، ضرورت نظام مندسازی جذب طلاب درحوزه های علمیه بیشتر بر ما آشکار خواهد شد.

وی در پایان گفت: باید از منابع و ظرفیت های حوزه های علمیه به بهترین شکل استفاده شود و تلاش شود تا بازدهی و عملکرد حوزه بالاتر رود و نتیجه و خروجی مطلوب به دست آید و محقق شدن این اهداف مستلزم نظام مندسازی جذب طلاب در حوزه ها است./979/202/ب2

ارسال نظرات