۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۴۸۳۵۴۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دین سبب آرامش و سکون انسان می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه دین سبب آرامش و سکون انسان می‌شود، گفت: انسان با عمل کردن به فرامین اسلام دیندار می‌شود.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شنبه شب در مراسمی به مناسبت ایام شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) در حسینیه سیدالشهدا(ع) تهران برگزار شد، با طرح این پرسش که تاریخ ظهور دین از چه زمانی بوده است، گفت: دین به دو مرحله تکوینی و تشریعی تقسیم می‌شود.

این خطیب مشهور با اشاره به دین تکوینی، تصریح کرد: دینداری تکوینی صاحب دین هیچ اختیاری از خود ندارد بلکه خداوند آنان را دیندار خلق کرده و در دینداری آنان را یاری می‌کند تا زمان مرگشان در عالم هستی فرا رسد که خداوند در قرآن کریم از این زمان با عنوان فنا یاد می‌کند.

وی با بیان اینکه فنا در قرآن کریم به معنای نابودی و نیستی نبوده بلکه تغییر صورتی به صورت دیگر است، اظهار داشت: حوادث قیامت نابود کننده ذات عالم هستی نیست بلکه تنها شکل آن تغییر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تأکید بر اینکه پرسش‌های دینی تنها باید از طریق دین شناسان دیندار برطرف شود، ابراز کرد: جامعه شناسان و تاریخ شناسان بی دین نسبت به آن که دین از چه زمانی آغاز شده نا آگاه هستند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: مسلمانان معتقد هستند که زندگی انسان با وجود مقدس حضرت آدم(ع) به همراه دین و علم و با ارزشهای آن آغاز شده است زیرا خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «زندگی در عالم دنیا با علم آغاز شد».

این دانشمند فرزانه دین را مانع ترس و اندوه بیان کرد و گفت: بی‌دینی عامل اصلی وحشت و اندوه انسان است، خداوند دین را به بشر عطا کرد تا ترس و اندوه به زندگی او راه نیابد، انسان دیندار صاحب آرامش درونی و فقدان آن عامل وحشت و حزن است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: دین عالم خلقت تکوینی و اسلام است اما دین پیامبر خاتم(ص) دین تشریعی بوده که با عمل کردن به آن انسان دیندار می‌شود./813/202/ب2

ارسال نظرات