۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۸۳۳۹۹
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

مستضعفان فکری از خط امامت و ولایت زاویه می گیرند

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور با بیان اینکه تمام امید استکبار جهانی به تفرقه میان مسلمانان است، گفت: برخی مبلغان با افراط و تفریط قادر به اثبات صحیح ولایت نیستند که سبب می شوند مستضعفان فکری از خط امامت و ولایت زاویه بگیرند.
حجت الاسلام حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور، امروز هفتم اسفندماه در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر امام هشتم(ع) با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) پیش از تولد حضرت زهرا(س) دارای دو فرزند پسر بودند که حدودا در یک مقطع زمانی از دنیا رفتند، اظهار کرد: پس از اینکه حضرت محمد مصطفی(ص) دو فرزند پسر خود را از دست دادند، اقوام جاهل عرب به ایشان لقب «ابتر» دادند کسی که نسلی از او باقی نمی ماند و بی فایده است.

سوره کوثر؛ خنثی کننده توطئه جاهلان عرب

وی افزود: این گونه لقب گذاری در شرایطی که پیامبر(ص) داغدار دو فرزند خود هستند و ایجاد چنین فضایی، در واقع نوعی عملیات روانی علیه پیامبر(ص) و دین اسلام بود که خدای متعال در دفاع از پیامبر خویش وارد میدان شد و سوره کوثر را بر پیامبر اکرم(ص) نازل کرد.

کارشناس دینی رسانه ملی بیان کرد: خدای متعال زمانی سوره کوثر نازل کرد که هنوز حضرت فاطمه(س) به دنیا نیامده بودند؛ سوره کوثر از سوره های کوچک قرآن کریم، دربردارنده معجزه الهی و سرچشمه خیر کثیر است.

وی افزود: خداوند در این سوره به پیامبر(ص) می فرماید غمگین مباش که ما به تو خیرکثیر عنایت کردیم که نسل تو به واسطه آن باقی می ماند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی مطرح کرد: مفسران یکی از معانی کوثر را «نسل کثیر» بیان کرده اند که مصداق تام و تمام کوثر حضرت صدیقه طاهره(س) است که از ایشان نسل پیامبر(ص) هنوز باقی است و تا قیامت باقی می ماند.

وجود ذریه حضرت زهرا در قاره های مختلف

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور خاطرنشان کرد: سوره کوثر پیشگویی خدای متعال به ولادت حضرت صدیقه اطهر(س)، نسل کثیر نبی مکرم اسلام و ماندگاری نسل ایشان است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی متذکر شد: اکنون نه تنها در سراسر ایران بلکه در آسیا، اروپا وحتی آمریکا که ممکن است قابل تصور نباشد امام زاده‌ها و سادات بسیاری از ذریه حضرت زهرا(س) وجود دارد.

وی در بخش دیگر سخنانش با تأکید بر اینکه باید ثابت کنیم حضرت زهرای مرضیه(س) کوثر قرآنی است، ابراز کرد: ما باید هنر تبلیغ ولایت، اثبات حقانیت ولایت و امامت را یاد بگیریم که اگر قرآن را محوریت قرار دهیم وجود مقدس حضرت زهرا(س) محور وحدت می شود.

ضرورت تقویت مبانی اثبات ولایت

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه مبانی اثبات ولایت باید تقویت شود، تصریح کرد: روی این مبانی بیشتر باید کار شود، این رسالتی بر دوش عالمان، دانشمندان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه همچنین سایر آحاد شیعیان امیرمؤمنان علی(ع) است  و بدانند که در برابر آن مسؤول هستند.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور افزود: برخی در این خصوص افراط و تفریط می کنند در نتیجه حاصل تبلیغ آنها چیزی جز تفرقه نیست البته یکی از دلایل آن نبود مستندات دقیق که وجه اشتراک باشد، است.

اثبات ولایت نیازی به ناسزاگویی ندارد

وی ابراز کرد: برای اثبات ولایت نیازی به مجالس و محافل فحاشی، ناسزاگویی و بی ادبی نیست، این شیوه باید اصلاح شود و همچون روش امامان معصوم برای تبلیغ دین با عطوفت عمل کنیم.

حجت الاسلام حیدری کاشانی اظهار کرد: امید تمام شبکه های استعمار و استکبار جهانی به تفرقه افکنی میان امت اسلام است به طوری که رهبر فرزانه ما اعلام کردند هر کس قدمی، قلمی یا گفتاری در جهت ایجاد اختلاف داشته باشد، بی شک بداند آب به آسیاب دشمنان می ریزد.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور تأکید کرد: چنین شرایطی زیرکی و کیاست ما را می طلبد که نسبت به ساحت امامت و ولایت و برائت از دشمنان معاند و معارض آن غیرت دینی داشته باشیم.

مستضعفان فکری از خط امامت و ولایت زاویه می گیرند

وی با اشاره به افرادی که مستضعف فکری هستند، تأکید کرد: اکثر کسانی که از خط امامت و ولایت زاویه گرفته اند، مستضعفان فکری هستند که ما اجازه نداریم با شیوه لجاجت مسبب برانگیخته شدن تعصب آنها شویم که از خط ولایت دورتر شوند، در این صورت مقصر ما هستیم که همانند امامان با عطوفت و مهربانی آنها را به عرصه قرآنی دعوت نکرده ایم.

حجت الاسلام حیدری کاشانی متذکر شد: قرآن سند مشترک بین تمام امت اسلام و جهان است که آیات آن باید محور وحدت باشد نه تفرقه و کسرت، و تحقق این امر به نگاه ما بستگی دارد.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور خاطرنشان کرد: یکی از سوره های وحدت بخش در این حوزه سوره مبارکه «کوثر» است که در فضایی نازل شده که دشمنان پیامبر(ص) را ابتر و بدون دنباله نامیده اند./1308/201/ب1

ارسال نظرات