۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۸۳۳۹۶
آیت الله مهدوی:

آمریکا در تحریم ایران نیز دست از اغواگری بر نمی دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا با تصویب قوانین ظالمانه برای تحریم کردن کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران، به وظیفه شیطانی خودش یعنی زینت بخشیدن به کارهای خلاف عمل می کند.
آیت الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در حوزه علمیه صدر بازار برگزار شد، گفت: ولایت خداوند تنها با خواست مردم اِعمال می شود.

وی در ادامه تفسیر سوره مبارکه نحل آیه شصت و یکم که می فرماید«وَلَوْ یُؤَاخِذُ اللَّهُ النَّاسَ بِظُلْمِهِمْ مَا تَرَکَ عَلَیْهَا مِنْ دَابَّةٍ وَلَکِنْ یُؤَخِّرُهُمْ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لا یَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلا یَسْتَقْدِمُونَ» را قرائت کرد و افزود: اگر خداوند به سبب گناهان، افراد گناهکار را مؤاخذه می کرد، هیچ جنبنده ای روی زمین باقی نمی ماند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: خداوند می فرماید زمانی که اجل انسان فرا می رسد در زمان مرگ تأخیر نمی افتد، همچنین در زمان مرگش تعجیل نمی شود؛ خداوند با اراده اش اختیار انسان ها را سلب نمی کند؛ ظالمان در حال ظلم کردن هستند و انسان های با تقوا به دنبال کسب ثواب هستند و خداوند به خاطر این که اختیار را از هیچ کدام سلب نکند، اجازه می دهد فعالیت آن ها ادامه پیدا کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در تفسیر آیه شصت و دوم سوره نحل که می فرماید«وَیَجْعَلُونَ لِلَّهِ مَا  یَکْرَهُونَ وَتَصِفُ أَلْسِنَتُهُمُ الْکَذِبَ أَنَّ لَهُمُ الْحُسْنَى لا جَرَمَ أَنَّ لَهُمُ النَّارَ وَأَنَّهُمْ مُفْرَطُونَ»، اذعان کرد: مشرکان به خاطر این که از دختردار شدن خوششان نمی آمده است، دخترانشان را به خداوند نسبت می دادند ولی به سبب خیال واهی که در رابطه با جنس پسر داشتند، پسران را به خودشان نسبت می دادند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: جزای مشرکانی که دخترانشان را به خداوند نسبت می دادند و در اصل برای خداوند شریک قائل می شدند، آتش جهنم است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در تفسیر آیه شصت و سوم سوره نحل که می فرماید«تَاللَّهِ لَقَدْ أَرْسَلْنَا إِلَى أُمَمٍ مِنْ قَبْلِکَ فَزَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ فَهُوَ وَلِیُّهُمُ الْیَوْمَ وَلَهُمْ عَذَابٌ ألیم»، افزود: خداوند در این آیه به خودش قسم می خورد که برای امت های پیش از پیامبر اسلام نیز رسولانی فرستاده شده است ولی آن قوم ها نیز با رفتن زیر چتر ولایت شیطان، عذاب الیم را برای خودشان مهیا می کردند.

آیت الله مهدوی با بیان این که ولایت خداوند ثبوتی است و برای اِعمال شدن نیاز است مردم زیر چتر ولایت خداوند قرار بگیرند، گفت: اولین مرحله در راه اغوای افراد توسط شیطان، زینت بخشیدن به اعمال خلاف است، مرحله دوم بعد از زینت بخشیدن به عمل، اغنای فکری شخص برای ارتکاب عمل است، کاری که شیطان بزرگ امروز یعنی آمریکا دائماً انجام می دهد.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان افزود: آمریکا با تصویب قوانین ظالمانه برای تحریم کردن کشورهایی همچون کشور جمهوری اسلامی ایران، به وظیفه شیطانی خودش یعنی زینت بخشیدن به کارهای خلاف عمل می کند./867/202/ب1

ارسال نظرات