۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۸۳۳۹۵
مدیر حوزه های علمیه استان ایلام:

حوزه های علمیه فرهنگ فاطمی را در جامعه ترویج کنند

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام گفت: سیره حضرت فاطمه زهرا(س) باید به عنوان یک فرهنگ ترویج داده شود و وظیفه نخبگان جامعه و حوزه های علمیه است که زندگانی ایشان و همسرداری و نحوه تربیت فرزندان و همچنین سیره سیاسی و سیره فاطمه در جریان بصیرت افزایی را در جامعه نشر دهند.
مرادبیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام وعد مرادبیگی، مدیر حوزه های علمیه استان ایلام، امروز در حوزه علمیه ولی عصر(عج) مهران در مراسمی به مناسبت ایام فاطمیه با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: سیره حضرت فاطمه زهرا(س) باید بعنوان یک فرهنگ ترویج داده شود و وظیفه نخبگان جامعه و حوزه های علمیه است که زندگانی ایشان و همسر داری و نحوه تربیت فرزندان و همچنین سیره سیاسی و سیره فاطمه در جریان بصیرت افزایی را در جامعه نشر دهند.

وی با اشاره یه همسر داری حضرت فاطمه(س) افزود: در جریان همسر داری، حضرت هیچوقت شوهر خود را تحت فشار قرار نمی داد همچنانکه امیرالمومنین علی (ع) می فرماید در جریان زندگی با فاطمه زهرا هیچوقت از من چیزی نخواستند که در توان من نباشد و از وسع من خارج باشد، که این مهم اگر در زندگی مردم پیاده شود زندگی عاشقانه و شیرین را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام مرادبیگی تاکید کرد: حضرت فاطمه(س) در جریان فرزند داری نیز آنچنان  شیوه تربیتی را در پیش گرفتند که در دامان ایشان فرزندانی همچون امام حسین(ع) وامام حسن(ع)و حضرت زینب کبری(س) و حضرت ام کلثوم(س) پرورش یافتند که نماد ایثار و مقاومت و تحمل مصائب اند و با وجود این فرزندان بود که جریان کربلا در یاد ها زنده مانده است.

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام عنوان داشت: حضرت فاطمه هیچگاه بین فرزندان خود تبعیض قائل نشدند و همه را به یک انداره مورد محبت خویش قرار می دادند و تربیت خود را برپایه خدادوستی و انسان دوستی، کمک به فقیر و یتیم و در راه مانده قرارداده است و فرزندان را به یادگیری مسائل دینی و شرعی ترغیب و تشویق می کردند.

وی ابراز کرد: ایشان با زیر دستان خود نیز با عدالت برخورد می کردند که این مهم بر مسئولین ما نیز واجب است که سیره فاطمی را سرلوحه کار خود قرار داده وبا عدالت و انصاف نسبت به زیر دستان خود برخورد کنند.

حجت الاسلام مراد بیگی به سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در جریان ولایتمداری اشاره و بیان کرد: ایشان گفتمان ولایت و امامت را بیمه کردند و عملا در راستای معرفی امام و افشاگری و پیروی از مسیر امام خود قدم برداشت.

وی افزود: طبق سیره حضرت فاطمه(س) ما باید در مسیر ولایت و رهبری که همان شاخص حکومت اسلامی هستند حرکت کنیم که اگر چنین باشد مردم راه را گم نکرده و بصیرت افزایی را در جامعه بدنبال خواهد داشت و این سیره به ما درس می دهد که هم در زمان سختی و هم آسانی پشت سر ولایت و رهبری اسلامی جامعه خود حرکت کنیم همانگونه که ایشان در این راه حرکت و به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت ایلام اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا( س) هم در بعد سیاسی و هم در بعد حکومتی به ما درس داد که حرکت کردن در مسیر ولایت و رهبری باعث عزتمندی و رشد وقدرتمندی نظام خواهد شد که مردم ایران نیز با پیروی از سیره فاطمی اقتدار خود را بدست آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در پایان تصریح کرد: با توجه به این که اهل بیت می فرمایند که شیعیان از گل اضافی مانده ما خلق شده اند و هرزمان که ما شادمانیم آنها نیز مسرورند و زمانیکه ما غمناکیم شیعیان ما نیز محزونند، بر شیعیان جهان واجب است که حرمت این ایام را حفظ کنند و مراسمات عزاداری را به نحو احسن برگزار کنند که یکی از علائم شیعه بودن همین موضوع است./879/203/ب1

ارسال نظرات