۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۸۳۳۸۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

دنیای امروز تشنه دین و معارف اسلامی است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دنیای امروز تشنه دین و معارف اسلامی است، گفت: جهان امروز دوره بازگشت به دين و معنويت را تجربه می کند.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نكا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدي لاييني، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که با حضور فعالان آموزش و پرورش و جمعی از نخبگان و پژوهشگران در نکا برگزار شد، گفت: شهدا الگوی مردانگی، دینداری و ولایتمداری هستند و بايد توجه به اين ارزش ها به طور جدي دنبال شود.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: توجه به امور تربيتي و تعليم و تربيت مسأله مهمي است كه در گرو تلاش همه دبيران و معلمان، مربيان پرورشي در مدارس و معاونت آموزشي و پرورشي آموزش و پرورش است.

امام جمعه نكا لازمه توسعه و رشد دين در جامعه را در گرو دين داري و دين مداري دانست و اظهار داشت: دشمنان ما با دين مشكلي ندارند و در برخي از مكاتب دين را راهكاري براي آرامش خود مي دانند اما با دين مداري و توجه به ارزش هاي والاي اسلامي مشكل دارند و به همین دلیل بايد دین مداري را تقويت كنيم.

وي با بيان اينكه زیر بنای توسعه فرهنگ دینی، آموزش و پرورش است، تصريح كرد: بايد در حوزه تربيت ديني و توجه به ارزش هاي والاي سالامي در آموزش و پرورش تلاش بيشتري انجام شده و دانش آموزاني در تراز انقلاب اسلامي ايران تربيت شود.

حجت‌الاسلام محمدي لاييني در ادامه سخنان خود بيان داشت: آموزش و پرورش مبناي تحول و سازندگي در جامعه است و بايد براي تربيت نيروهاي ديني و اسلامي در كنار آموزش هاي لازم توجه كند.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: شایسته است به ابعاد توسعه علوم ديني و معنوي در كنار علم و فرهنگ در جامعه تعليم و تربيت توجه بیشتری اعمال شود تا خروجی آموزش و پرورش تربیت نسلی دانشمند متدین، متعهد و در مسیر اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ قرآنی و احکام اسلامی باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان اينكه دنياي امروز با دين مشكل ندارد و اصل بازگشت به دين و معنويت است، بيان داشت: دين نياز دنياي امروز و جامعه است و دنيا بدون دين، احساس عطش دارد.

حجت‌الاسلام محمدي لاييني گفت: خود افراد و كارشناسان در كشورهاي خارجي بر اين اعتقاد هستند كه كشورهاي خارجي معنويت را حاشيه اي بر متن مي دانند تا زندگي عادي و طبيعي را بهينه كرده و آرامش دهد وگرنه معنويت در بطن زندگي آنان نيست، اما بايد بدانيم آنان با آنكه همه چيز دارند  اما نمي فهمند چرا بايد زندگي كنند چرا كه ماديات اصل زندگي آنان است و معنويت در كنار آن است.

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي معنويت و دين را اصل قرار داده است كه براي رسيدن به آن بايد ماديات هم وجود داشته باشد و نگاه ما با كشورهاي ديگر متفاوت است و زندگي مادي مقدمه اي براي توسعه است.

امام جمعه نكا با اعلام اينكه هر معلمي بايد تعليم و تربيت و آموزش و پرورش را در دستور كار قرار داده و معنويت بايد در دستور همگان باشد، يادآور شد: جدا كردن مربيان تربيتي از آموزشي درست نيست بلكه همه مربيان بايد در دو امور تلاش كنند و بايد درد دين داشته و با همه تلاش براي رفع مشكلات وارد شويم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه گفت: وقتي معضلات را مي بينيم همچون بي حجابي، بي بندوباري و اعتياد بايد دردمند بوده و دلسوزانه با اين مووضع برخورد كنيم.

وي با اشاره به اينكه بايد با ابزار هنر در راستاي مسائل ديني استفاده شود كه زياد استفاده نمي شود، تصريح كرد:‌ فيلم حضرت يوسف يك ابزار هنري توانمند بود كه بسيار تاثيرگذار بود؛ كه بايد در جامعه توجه به ساخت چنين آثار ارزشمندي توسعه يابد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: شبیخونی كه از فضاهاي مجازي داريم به مراتب بيشتر از فضاي بيروني است و بايد هنرمندانه در اين حوزه وارد شويم و خوراك مناسب در اين حوزه ارائه كنيم و توجه شود كه خيابان، رسانه و نهادهاي تاثيرگذار بيش از پيش در اين حوزه وارد شده و دين مداري را به جاي تجمل گرايي، ترويج كنند.

وي با تأکید بر این که دولت، حكومت اسلامي، مسؤولان و نظام نبايد نسبت به مسائل تربيتي بي تفاوت باشند، گفت: ما سكولار نيستيم اما در برخي موارد عمل سكولاري داشته و نسبت به دين بي تفاوت هستيم و توجه نداريم كه سر و وضع دانش آموز چگونه است و تنها به درس توجه مي شود.

امام جمعه نكا گفت: دين داري و دين مداري مسأله مهمي براي جامعه ما است كه بايد به اين مهم توجه شده و با استفاده از فضاي مجازي، هنر و خانواده ها براي رشد معنوي جامعه تلاش شود./1317/202/ب2

ارسال نظرات