۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۸۳۲۷۸
آیت الله علما:

فقر عاطفی و معنوی ریشه در دوری از قرآن دارد

آیت الله علما با اشاره به آسیبهای بی توجهی و دوری از قرآن کریم، گفت: فقر عاطفی و معنوی انسانها ریشه در دوری و بی توجهی به قرآن کریم دارد.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه با اشاره به آثار و برکات قرآن کریم در زندگی انسانها ابراز داشت: فقر عاطفی و معنوی انسانها ریشه در دوری و بی توجهی به قرآن کریم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: قرآن کریم همواره مسیر نجات و کمال را به انسانها نشان داده و گمراهی و ضلالت را از جامعه دور می سازد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با استناد به حدیثی از امام علی (ع) افزود: قرآن کریم بهترین مشاوری است که به انسانها خیانت نکرده و دروغ نمی گوید و راهنمایی جامع و کامل برای بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم سبب افزایش در هدایت و کاهش کوری و گمراهی شده و عدم توجه به فرامین قرآن کریم سبب بی تقوایی، بی ایمانی و تشکیل گروهک هایی همچون نیروهای تکفیری خواهد شد.

آیت الله علما تاکید کرد: بدون انس و تلاوت قرآن کریم نمی توان از هدایت آن بهره مند شد از این رو قدم ابتدایی آشنایی با مفاهیم و متن قرآن است.

وی اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید آشنایی کامل با قرائت و تلاوت قرآن کریم داشته باشند تا بتوانند در مراحل بعدی با آشنایی با بطن قرآن زمینه های سعادت و نجات خویش را فراهم کنند.

آیت الله علما در پایان بیان داشت: قرآن کریم سبب خودباوری، بروز استعدادها، تقویت ایمان و تقوا، تقرب به خداوند متعال و تربیت اسلامی انسانها خواهد شد بنابراین توجه به قرآن آثار و برکات فراوانی در زندگی انسانها به همراه دارد./202/857/ب1

ارسال نظرات